4. dubna 2023

Gradace - napsaly Viktória Jackuliaková Murínová a Naděžda Legerská

Prepadnutie 
Viktória Jackuliaková Murínová

Uprostred noci sa rozrinčalo sklo. Nepriateľ sa vlámal do domu. Otázka je, či viem so svojim šesťročným synom uniknúť. Počujem hluk a ťažké kroky idúce po schodoch. V tejto chvíli viem, že musím konať. Vezmem syna a utekám s ním do pracovne. Zo zásuvky vyťahujem zbraň. Otváram dvierka na malej komode pod knižnicou. 
,,Vlez dnu," zašepkám synovi. Len čo sa schúli v komode, vleziem tam za ním. Priviniem si ho pod pazuchu a zbraň opatrne nabijem. V tom sa rozletia dvere na pracovni. Synovi pritisnem dlaň na ústa, aby dýchal potichšie. Zavriem oči. Prestávam dýchať, prestávam myslieť. Údery srdca sú rýchlejšie a rýchlejšie.
,,Vŕzg, puk," poddáva sa drevená podlaha pod ťažkými nohami vraha. Jeho kroky zastali priamo pred našou skríšou.



Zabíjačka 
Naděžda Legerská

Začína to dobiedzavým zvukom mužovho budíka v nekresťansky skorú hodinu. Zhon a jeho ranné chystanie. Skok do auta - motor vrčí, z výfuku sa valí štipľavý dym. Vyrazil na bitúnok. 
„Posledné dve hodiny pokoja pred víkendom,“ pomyslím si. Ubehli rýchlo ako lusknutie prstov a už počujem hlasy a buchnutie dverí – vrátili sa. 
Polka prasaťa pleskla na stôl. 
„Garážová sekcia“ pracovnej čaty má smolu, je tam zima.
No, tu v kuchyni je teplučko a čoskoro ju vyplní vôňa opraženej pečienky a cibuľky. Ešteže som v kuchynskej sekcii. 
Ešte som sa tej slizkej, bordovo červenej hmoty ani nedotkla a už sa mi zbiehajú slinky. Zabíjačka môže začať!