18. října 2021

Metafory - napsali Tomáš Vejmelka, Daniela Kopřivová, Stanislav Rokos a Zdeněk Rusek

Hašlerka vypadá jako ponorka. (Stanislav Rokos)
Hašlerka vypadá jako malinký meteorit. (Lada)
Hašlerka vypadala, jako by ji mělo v puse celé stádo krav. (Zdeněk Rusek)
Hašlerka vypadá jako malý kousek fialového jantaru. (Tomáš Vejmelka)
Hašlerka vypadá jako vytržený čumák pejska.(Daniela Kopřivová)

Jeho chůze zní jako sněhová vločka dopadající na zem. (Daniela Kopřivová)
Jeho chůze zní jako klapání zubů. (Stanislav Rokos)

Podzimní vítr zní jako šustění obalu. (Daniela Kopřivová)
Podzimní vítr zní jako nářek stáří. (Stanislav Rokos)
Podzimní vítr zní jako píšťaly dlouho zanedbávaných varhan. (Tomáš Vejmelka)


Sebepoznání je jako nalezení mapy na křižovatce cest. (Tomáš Vejmelka)
Sebepoznání je jako spolknout stud a vysvléknout se do naha. (Stanislav Rokos)
Sebepoznání je jako hon za něčím novým a naplňujícím. (Daniela Kopřivová)


Bolest zubů je jako silné hromy burácející celou hlavou. (Daniela Kopřivová)
Bolest zubů je jako otravná tchýně. (Stanislav Rokos)
Bolest zubů je jako opakované natahování na skřipec. (Tomáš Vejmelka)

Ranní slunce je jako maminčino pohlazení po tváři. (Tomáš Vejmelka)
Ranní slunce chutná jako vychlazené pivo. (Stanislav Rokos)
Ranní slunce chutná jako cukrová vata namotaná na klacíku. (Daniela Kopřivová)

Noční bouřka je hořká jako zklamání blízkého člověka. (Daniela Kopřivová)
Noční bouřka je hořká jako čaj, co se vaří příliš dlouho. (Stanislav Rokos)
Noční bouřka je hořká jako pytlík mandlí. (Tomáš Vejmelka)

Hudba zněla těžce jako kroky přísného vězeňského dozorce. (Tomáš Vejmelka)
Hudba zněla těžce jako když tlačíš vagón. (Stanislav Rokos)
Hudba zněla těžce jako doskok začínající baletky. (Daniela Kopřivová)

Její hlas voní sladce jako melasa rozetřená po jahodovém koláči. (Tomáš Vejmelka)
Její hlas voní sladce jako zapálená svíčka s příchutí Vánoc. (Daniela Kopřivová)

René Nekuda

Přivonět k benzínu je jako pomalu se vplížit do dědečkovy garáže. (Tomáš Vejmelka)
Přivonět si benzínu je jako být omámený láskou. (Daniela Kopřivová)
Přivonět si benzínu je jako oženit se s náhodou. (Stanislav Rokos)
Jeho chůze zní jako bubnování kormidelníka na dračí lodi. (Tomáš Vejmelka)





Cvičení vymyslel lektor tvůrčího psaní René Nekuda - Kreativní zápisník, nakladatelství U veverky