11. června 2023

HYENA A SOVA - NAPSAL ANDRÁS ASZTALAS

Niekedy dávno boli dvaja susedia, hyena a sova. Ich okolie terorizoval obrovský nosorožec, kým nenarazil do skaly a zomrel. Ten deň hyena navštívil sovu a povedal – Ten nosorožec konečne zomrel, to je dobré nie? Sova odpovedala bez šťastia – Možno!
Další deň po smrti nosorožca prišli mravce, boli všade, hrýzali a štípali okolo bufetu čo stvoril mrtvý nosorožec. Hyena znova navštívila sovu – Tie mravce sú všade, to je zlé nie? Sova nato znova odpovedala iba – Možno.
Tretí deň mravce stále obedovali, mohutný lev sa začal krúžiť okolo, ale mravce ho poštípali, jeho odvaha rýchlo zmizla a pomaly sa stratil na horizonte. Hyena prišla na tretiu návštevu a povedala – Ešteže prišli tie mravce, to je dobré nie? Sova aj tretíkrát povedala iba – Možno. Hyena sa konečne spýtala – Prečo je to podla teba vždy iba možno, nemôžeš sa aspoň raz tešiť? Sova odpovedala- nikdy nevieš čo prináša jedna udalosť. Možno zajtra mravce dožerú nosorožca a odídú, lev sa môže vrátiť. Možno ostanú, to nikdy nevieš. Hyena sa usmiala a povedala – Ale neuškodí veriť vtom že sa nastane to lepšie nie?

Poučenie: Nikdy nevieme, čo prinášajú isté udalosti, ale stále môžeme veriť, že sa nastane lepšia opcia.