1. května 2023

Definice lásky - napsali Viktória Jackuliaková Murínová, Naděžda Legerská, Vojtěch Veselý, Eva Svobodová a Lenka Růžková,

Láska je ako tanec dvoch plameňov, ktoré nás dokážu zohriať, ale aj spáliť. Je to rytmus ohňa, ktorý nám pohltí dušu a zatemní zrak.
Viktória Jackuliaková Murínová


Láska je puto, ktorého sa držíš alebo ťa zviaže. Občas je tak tesné, že nevládzeš dýchať. Niekedy zas voľné, že sa na ňom môžeš hojdať. Je to puto, ktorého sa môžeš zachytiť, keď padáš.
Naděžda Legerská


Láska je jako cílová meta. Bojujeme o ni ze všech sil, i když vítězství bývá nejisté.
Lenka Růžková


Láska je nekonečná a nevejde se do žádných hranic či definic. Má tisíce podob a všechny mají smysl. Opravdová láska je bezpodmínečná: nelze ji nasmlouvat, ale když se objeví, přebije všechno. V dobrém i ve zlém.
Eva Svobodová


Je láska je touha po kráse? Ale jaký nárok na sebe mají moje touha a tvoje krása? Když bude větší moje touha, bude větší také tvoje krása? Láska je touha po dobru. Přeji a dělám dobro pro toho druhého. A to může růst do nekonečna.
Vojtěch Veselý


Láska je ostrov, ktorý zbadáš v rozbúrenom mori, keď sa ti troskotá loď.
Je to ostrov uprostred oceánov, kde prekvitá život.
Je to ostrov, ktorý večne zohrievajú slnečné lúče.
Je to ostrov, kde je miesto len pre dvoch.
Je to aj ostrov, ktorý vie byť pustý a z ktorého niet cesty preč.
Viktória Jackuliaková Murínová


Jedno z nejkrásnějších pojednání o lásce napsal Chalíl Gibrán v knize Prorok