13. června 2022

Chci to? - napsala Jana Venzlů

Tak jo, profil založen. Tinder spuštěn. Můžu se vrhnout na večeři. Jsem zvědavá, jestli by týpek jedl tu moji zeleninku. Chci vlastně, aby ji jedl? Tonda pro moji zálibu ve zdravé výživě, józe a barefootech pochopení neměl, ale když jsem mu uvařila, tak mu to vždycky moc chutnalo. Pro společný život to nestačilo, ale byl to hezký pocit. Bůhví, jestli se vůbec ozve někdo normální. Znám příběhy těch, kterým to vyšlo, ale jsou ještě vůbec spolu? A není to tak jen proto, že se bojí být sami? A jak bych to vysvětlila u nás ve vsi? Navíc tam by mu odmítání masa vůbec neprošlo. Já si vlastně taky sama občas ráda dám. Možná to vypnu aspoň přes večeři. Moji každodenní večerní chvilku s rajčatovou polévkou a Přáteli si vzít nenechám. Pheobe zase randí s někým jiným. V tý Americe je to asi normální. V New Yorku se mi líbilo. Když jsem dala tu výpověď, tak bych si mohla zkusit najít práci tam. Nějakou jako má Rachel, nákupčí pro nějaký módní dům, to by bylo fajnový. V angličtině se mi tak nějak lépe seznamuje, tak bych nemusela být ani na nějakém blbém Tindru. No nic, mažu Tinder, raději budu hledat práci. Nechám to na ráno, při běhání mám stejně nejlepší nápady.






Zadání:
Vyberte si postavu a popište běžnou hodinu v jejím životě. Nevybírejte si dobu, kdy se postavě stalo něco významného (např. spáchala vraždu nebo se zamilovala). Místo toho si vyberte obyčejnou hodinu v životě člověka, kde se nic zvlášť důležitého neděje. Ale snažte se svém hrdinovi napsat co nejvíce podrobností, včetně vzpomínek nebo flashbacků, které vyprovokovala například vůně nebo zaslechnutá poznámka, písnička… (Omezením časového úseku - jedna hodina - získáte strukturu, která se nespoléhá na zápletku, ale pokud zahrnete významné detaily, můžete být příjemně překvapeni, kolik toho o postavě můžete získat.)