8. května 2022

Chytlavé názvy pro horor, pohádku a zamilovaný román - napsaly Linda Hájková, Petra Petrlíková a Jana Venzlů

Zadání:
Píšete horor, pohádku a zamilovaný román. Rozhlédněte se a zapojte věci, co vidíte kolem sebe do pěkně chytlavého názvu.

Horor 
– Muž bez očí (Linda Hájková)
– Vražda pod lampou. Smrt hledej v pračce. Krvavé trní. (Petra Petrlíková)
– Prach pod postelí (Jana Venzlů)
– Postrachy z prázdné peněženky, Prst v zásuvce (Adéla Podrazká)
– Vraždící hodiny, Tajemství staré komody, Hrůzy starožitného sekretáře, Křeslo nezvaného hosta (Jana Bednářová)
– Uzavřený prostor, Stáhni volume a zemřeš! (Vojtěch Polák)
– Červené tlačítko, Tichá místnost, Pozorovatel v rohu místnosti (Simona Maňousková)


Pohádka 
– Jak jednorožec ztratil svůj roh (Linda Hájková)
– Kouzelná bonboniéra. Švadlenka s tupou jehlou. Kočka v okně. (Petra Petrlíková)
– O proužkované peřině a květinovém polštáři (Jana Venzlů)
– Tajný život v promítačce (Vojtěch Polák)
– Spejbl a Hurvínek objevují - Pohádky starého gramofonu - Mluvící kniha (Jana Bednářová)
– O stříbrném prstýnku, Vánoční hrneček (Simona Maňousková)
– Dvě kačky v penálu (Adéla Podrazká)


Zamilovaný román 
– Pod červenou lampou, Nádherná Vanda (Linda Hájková)
– Dva na podlaze. Láska z obrazu. Čas pro nás. (Petra Petrlíková)
– Skleněná labuť (Jana Venzlů)
– Tři růže pro Italku - Za závěsem - V noční košilce - Není Italka jako Italka (Jana Bednářová)
– Vášeň v šestihranu, Párové setkání (Vojtěch Polák)
– Modré oči, Růžová propiska (Simona Maňousková)
– Cizí stín v projektoru, Zlomená pentelka, Co se děje jen za žaluziemi (Adéla Podrazká)






Pomocné doplňující otázky do hledání názvu:
1/ Jaké je nejdivnější slovo, které znáte?
2/ Jaké první slovo se vám vybaví při nějaké živé vzpomínce z minulosti?
3/ Napište jakékoliv přídavné jméno Na
4/ Napište jakékoliv podstatné jméno
5/ Jaká je poslední otázka, kterou vám někdo položil?
6/ Napište své oblíbené křestní jméno.
7/ Napište libovolná tři slovesa, která vás teď hned napadnou.
8/ Napište, co jste jako děti nesnášeli?

Internetoví pomocníci: Namemesh.com (k vymýšlení různých přesmyček, spojení a patvarů), generátor Portmanteaur.com (vytvoří kombinace ze zadaných slov), Wordoid.com, Naminum.com (vytvoří nová slova pomocí přípon a předpon), Synonymus.cz, Nechybujte.cz (slovník synonym v češtině), Thesaurus.com (slovník synonym v angličtině) jakékoliv podstatné jméno 



Názvy podle věcí v učebně

– Láska na první pleš (Adam Roskovec)
– Kamera v učebně 223 (Adam Roskovec)
– Jak si hrál Maty s vidličkou a zásuvkou (Adam Roskovec)




















kterou vám někdo položil? 6/ Napište své oblíbené křestní jméno. 7/ Napište