17. ledna 2023

Dvě dívky ve vlakovém kupé - napsali Martin Růžička a Kristýna Uhrová (11 let)

Ve vlaku spolu jednou dvě dívky a hezký kluk. Nikdo nic neříká do chvíle, než mladík vystoupí. Pak se rozběhne dialog mehi skautkou Lili a instagramerkou Mili.

L: Já jsme tě moc dobře viděla.
M: A co jsi viděla?
L: Jak sis tajně fotila toho týpka, co zrovna vystoupil.
M: To se ti asi něco zdálo, proč bych si ho měla fotit?
L: Myslíš, že jsem slepá. Líbil se ti.
M: A proč by se mi jako měl líbit?
L: Protože letíš na každého.
M: No a co, tak si ráda povídám. Furt lepší než se někde plahočit po lese.  
L: Je lepší být v lese než koukat pořád do mobilu.
M: Závidíš mi, že mám hodně přátel na Instagramu?
L: Vždyť některé z nich jsi ani nikdy neviděla. Já raději chodím se skutečnými kamarády společně do lesa.
M: Jo, a moji kámoši, zase sledujou moje příspěvky.
L: Jo? A proto sis fotila toho týpka? Aby sis ho mohla dát na Instagram?
M: Jo, dávám si tam různý zajímavý věci.
L: Vždyť tam nemáš nic z toho, co děláš, a ani jednu svoji fotku.
M: Hm. Protože nic zajímavýho nedělám a navíc… nejsem tak hezká jako ty, Lili.
L: Meleš nesmysly. Za prvé chodíme do stejného skautského oddílu, Mili. A za druhé… jsme dvojčata.


Zadání: 
Vymyslete si tři postavy rozdílného charakteru, které spolu jedou ve vlakovém kupé. Jedna z nich vystoupí a zbylé dvě ji v dialogu komentují.

Scénku Martina a jedenáctileté Kristýnky si můžete na videu pustit zde.