18. prosince 2022

O POVERČIVOM FEROVI A ČIERNEJ MAČKE - NAPSALA BEATA LIPŠICOVÁ

Fero bol dospelý chlap, od prírody poverčivý. Na oboch rukách nosil červené šnúrky, aby ho niekto neuriekol, v piatok 13. nikdy nevychádzal z domu, dokonca si bral v práci voľno. Ešte to tak, aby mu náhodou na hlavu spadla polička alebo vypukol v budove požiar! Keď niekomu hovoril o tom, ako sa mu čosi podarilo, zaklopal si na drevo a ak náhodou priletel holub k jeho oknu, celú noc nespal a bál sa, že niekto z rodiny zomrie.
Jedno zimné zasnežené ráno vychádzal z bytového domu a ako vždy, najskôr sa pripravil, aby vykročil pravou nohou – to aby sa mu celý deň darilo! V rovnakom čase išla von aj suseda.
„Dobrý deň, pán František, zasa sa pripravujete? Veď už nechajte niekedy veci len tak plynúť!“
„Dobrý deň, pani suseda. Veci nech si plynú, ako chcú, ale mimo mňa. Ja sa snažím len zlému zabrániť. Mali by ste veru robiť to isté! Pamätáte, ako ste si pred po rokom zlomili na chodníku nohu! Katastrofám treba predchádzať, ak sa dá!“ – odpovedal Fero a pokračoval v ceste do roboty.
Zrazu zbadal na druhej strane cesty čiernu mačku! Drzo si vykračovala a už – už sa chystala prebehnúť a skrížiť mu cestu. Fero neváhal ani sekundu, v rýchlosti sa zvrtol na opätku a utekal domov. 
Mačka to nestihla! 
Zato Fero sa stihol na čerstvo zamrznutom chodníku šmyknúť tak nešťastne, že si dolámal nohu. Takmer sa pri tom zrazil so susedou, ktorá v tom čase ešte stála pred domom.Zavolala záchranku a kým ho nakladali do sanitky, dokola počúvala, ako sa on len chcel vyhnúť čiernej mačke, ktorá sa mu chystala skrížiť cestu – a to predsa každý vie, že to zákonite prináša nešťastie!
Suseda len pokývala hlavou a ticho poznamenala: „No, veď áno, nakoniec ste sa jej vyhli... Hovorila som vám, že niekedy je lepšie nechať veci plynúť a mačky nechať ísť tam, kam chcú.“

Poučenie: Keď vám skríži cestu čierna mačka, neznamená to nič iné, iba to, že niekam ide.