23. května 2022

Vyzrálá káva - napsala Linda Hájková

Usednu k jednomu z volných stolku bistra. Než přijde servírka zalistuji v knize na kapitolu, na které jsem skončil v metru. Snažím se začíst. Čtu jeden a ten samý řádek pořád dokola. Nedokážu se soustředit. Neustále mě vyrušuje smích žen sedících u stolu za mnou. Chichotají se jako dvě puberťačky.
„A co jsi mu řekla?“ směje se jedna.
„No, řekla jsem mu ne!“ odpoví druhá.

„Pššst, ty si blbá, mlč.“

Otočím se, ale k mému zklamání, zjistím, že jsou to dvě vyzrálé ženy, věková kategorie 50-60 let. Žádné krasavice, ta silnější má na sobě má upnutý svetr s růžovým nápisem „Baby“, který rýsuje její vetší poprsí a na třech bradách jí tančí drobky od nedojedeného zákusku. Ta druhá je na tom trochu lépe, ale zas kost s fakeovým tričkem Gucciho.
„Ach joo,“ utírájí si obě slzy.
„No, ale i tak si myslím, že si pitomá!“ zvážní najednou svetr s nápisem Baby.
„No Agáto..jak to můžeš říct?“ zhrozí se Gucci.
„Kláro…tak promiň, ale ty tady furt fňukáš, že nemáš žádnýho chlapa a zrovna, když na tebe nějakej vyskočí, zve tě na kávu…večeři. Tak ty se lekneš a pošleš ho do háje! Tak chceš ty vůbec někoho nebo ne?“
„Chci!“ vyštěkne Gucci.
„Tak vidíš“ odpoví Baby a strčí si kus třešňového dortu do pusy.
„Ale snad nemyslíš takovýhohle dědka, vždyť se na něj podívej!“ nedá si říct Fake Gucci a mává telefonem.
Baby se šlehačkou na nose se znovu rozesměju, což zní když zatroubí náklaďák na dálnici.
„Ježíš, vždyť on má na sobě i tygrovaný trenky!! Jak se ta seznamka vůbec jmenuje, prosimtě?“
„Www tečka zrala laska tečka cz,“ odpoví Gucci.
„No tenhle pán vypadá velmi zrale,“ zatroubí Baby.
„Co si dáte?“ přijde ke mně číšnice.
Chvíli na ni koukám jako na zjevení. „Promiňte, co jste říkala?“
„Co si dáte?“ zopakuje otázku. Zadívám se na dámy za mnou a pak zpátky na mladou číšnici.
„Víte co? Asi mě přešla chuť.“


Cvičení: dialog pokračuje... 
Vytvořte delší a podrobnější dialog z odposlechnuté věty od vedlejšího stolu z restaurace: 
Jedna žena říká druhé: "Tak co jsi mu řekla?" a druhá žena odpoví: "Řekla jsem mu ne." 
Jaký bude další řádek? 
Pokuste ze dvou vět vytěžit co nejvíce. 
Rozveďte dialog, oživte postavy a vyprávějte příběh.