9. března 2022

Poslední otázka - napsala Veronika Štětková

Kdy už tam budeme?
Až za oknem nebudou řeka ani mosty, až projedeme tím dlouhým tunelem, který končí na nádraží.
Jé, labuť, koukej… Proč má zobák a jak se s nim nají?
Zobák má místo zubů a nají se s ním úplně stejně, jako ty pusou. Ona s ním jí, bere do něj potravu pro malý labutě a taky si s ním upravuje peří.
Co budeme mít dneska k obědu my?
Budou asi špagety s tou dobrou masovou omáčkou.
Jsou špagety vážně vnitřky makarónů?
Ne, to se jen tak zpívá v té písničce. Špagety se dělají speciálním strojkem na těstoviny, podobně jako nudle do polívky.
A z jakýho masa se dělá ta omáčka na špagety?
Z hovězího, z krávy.
Proč, když řeknu „krávo“, tak je to sprostý?
Nevím, to si tak lidi zvykli říkat. To je podobný, jako když Ti někdo řekne: „Ty jsi ale prase“, když se šťouráš v nose.
Líbí se mi, jak kráva žvejká a smutně kouká, když jí přes plot podávám trávu. Hele, támhle ty dvě pani, ty jsou krávy, když se po nás celou cestu otáčeji?
Ne, ty paní určitě krávy nejsou, to ony se jen spolu baví, třeba, že máš hezký vlasy.
Už tam budeme?
Koukej, tunel. Zahrajeme si teď jednu takovou moc prima hru, jo…?! Celou dobu, co pojedeme tunelem, neřekneme ani jediný slovo…