11. září 2021

Nezvaný host - napsala Ester Káňová (11 let)

"Mňam! To kuře je výborný. Mňam, úžasný!"
Ale potřebovala bych si utřít ruce. Ubrousky tu nejsou, kapesníky taky ne, tak si to utřu do vlasů, stejně si je dneska umeju, tak proč ne?!
A to mi nedošlo, že dělám obrovskou chybu. Protože tímhle jsem udělala první krok k tomu dostat vši. A vši byly z tohohle úžasně nadšené!! A z toho, že našly nový dům, tančily. A jak tamposkakuji, tak mě začala svědit hlava. Pořád jsem se drbala a mamka mi pořád říkala, ať přestanu. Ale ono to nešlo.Z ničeho nic mou rodinu začla svědit hlava taky. Když přijdu domů, tak si ubmyju vlasy a ve vaně je kuře, brambory, salát, okurka a nějaké černé tečky. Kouknu na ně zblízka a vylovím jednu. Tu tečku zmáčknu a lupne to.
Něco mi nesedí, tak si vezmu další a ta taky lupne.
Zavolám mamku, ta si jednu vyloví a lupne to.
Mamka mi oznámí, že mám vši. Všichni se zděsíme, svalíme se na zem a začneme se škrábat na hlavě. Pak se mamka zvedne, spálí vše, co bylo v kontaktu s mými vlasy, na popel. Pak koukne do košíku po nějakém přípravku. Vyloví šampón, uchošťoury, krémy, kondicionér, hřeben, manikúru, ale nic proti vším.
Řekne mi, že něco koupíme zítra po škole a všichni ode mě chytli vši...
Po škole jsem se odvšivila a celá má rodina taky. A přišel e-mail, že se kvůli vším na dva dny ruší škola.
Takže nezvaný host mi udělal dva dny prázdnin! A zrovna bylo tak pěkný počasí.