15. září 2021

Co je to láska? - napsali Nina Potočárová, Yassemin Mamyrova, Jan Vaněk

Láska
Jako zasáhnutí kuší
jako šlápnout na minu
odevzdat své tělo, duši,
vlivům... dopaminu.
Jan Vaněk


Láska je umenie
Láska ja azda to, čo tvorí celý svet. 
Láska je úsmev na tvári. 
Láska je teplo. 
Láska je, keď slnko svojím zlatom zalieva okolie. Jej lúče, tak iskrivé, nájdu si miesto aj v uzučkej skulinke. Prúdia žilami a v duši sa nám vďaka nim prebúdza ľudskosť. Je to akási droga, po ktorej všetci bažia. Niekedy aj nenásytne. Cítime ju každým nádychom. Každým ranným prebudením. Každou myšlienkou oddane sa pustiť do tvorby niečoho nového. 
Láska je chuť tvoriť. Veď konať skutky bez citu a vášne sa zdá tak trochu zbytočné, neuprimné. 
Láska je umenie a autorom je život sám. 
Nina Potočárová

Lásku nelze popsat
Abych byla upřímná, nemohu napsat přesnou definici lásky, protože sama úplně nechápu, co láska znamená. Koneckonců, láska může být odlišná, takže je těžké ji popsat jednou větou.
Pro některé to může být světlo a uzdravení, pro jiné bolest a utrpení. 
Jediné, co můžu napsat, je to, že láska obecně začíná sebeláskou. 
Na základě mých zkušeností, dokud nebudete milovat sami sebe, nebudete moci milovat ostatní. 
Jak můžete dát někomu lásku, když nevíte, jak ji dát sobě?
Těžko se mi píše něco o lásce, protože je to pro mě velmi abstraktní. Nelze ji popsat slovy. To je to, co můžete cítit jen v sobě. 
Myslela jsem si, že jsem byla zamilovaná a že vím, co to je. 
Ale když se ohlédnu zpět, přemýšlím, jestli jsem vůbec milovala? Pocity pominuly a nemohu je popsat slovy, nebo možná nechci. Každý si lásku v životě vykládá po svém. 
Dokonce mám sklon věřit, že můžete prožít celý život a stále nechápat, co to znamená milovat...
Yassemin Mamyrova