1. června 2021

Pohádkový express - napsaly Jana Fraitova, Marie Kuchařová

Čert s vílou jedou pohádkovým pendolinem směr hrad Potštejn a přistoupí k nim Vodník. Vystoupí o zastávku dříve, protože si s sebou vzal málo vody, že prý zbytek doplave.
"Koho to zajímá, nesnáším vodu," řekl čert. "Pak místo jisker prskám popel."
"Mně voda, nevadí," odpověděla víla. "Jsem ráda čistá. Ale vadil mi ten rybniční smrad. Asi byl z nějakého žabince."
"Smrad zase nevadí mně, na ten jsem zvyklý. Ale vadil mi z něj ten chlad. A jak pořád vzdychal, že mu je teplo. Mám rád žár od kotle. Tenhle zelenej strejda to tady jen zamočil a já mám z té kaluže úplně mokrý ocas."
"Já mám zase vodu v mých bílých střevíčkách a teď mi tam čvachtají nohy. Ale nechal tu krásnou červenou pentli. Tu si dám do vlasů. Zato vy jste tady drkotal těmi svými vytlučenými zuby a kopýtkem otloukl podlahu. To si zase permoníci dají, než to spraví."
"Pentle jsou k ničemu, kdyby tu aspoň nechal nějakou duši, hned bych si ji vzal s sebou."
"Měl krásně hebké vlasy, bůhví, co používá za šampón?"
"Můžeš se ho zeptat na hradě, ty naivko. Buďme rádi, že nepřistoupil Erben, ten by nám zase naložil."
"No hlavně, že ty jsi vzor dokonalé pohádkové postavy, ty ušmudlaný realisto! Náhodou Karel o mně vždycky píše hezky."v Hlášení ve vlaku: "Pozor, pozor přijíždíme do stanice Potštejn."


Zadání: Vymyslete si tři postavy rozdílného charakteru, které spolu jedou ve vlakovém kupé. Jedna z nich vystoupí a zbylé dvě ji v dialogu komentují.