4. ledna 2016

Čekáme na vaše pokračování románu Zelená vdova

Již je to pěkných pár měsíců, kdy jsme začali psát román na pokračování s názvem Zelená vdova. Děj se nám pěkně posunul, ale příběh ještě zdaleka není u konce.
Pomůžete jej rozplést? Jakými peripetiemi ještě Vanda musí projít, aby našla, co v životě hledá? Podpoříte ji, nebo naopak potopíte hlouběji? Je to na vás! Přispívat do komentářů pod článek Zelená vdova může kdokoliv z vás. Jedinou podmínkou je navázání na předchozí děj. Těšíme se na pokračování:-)
V tomto článku naleznete shrnutí děje, charakteristiky postav a návodné otázky k dalšímu vývoji děje.

Shrnutí děje románu k prosinci 2015

Vanda, manželka Josefa a maminka školáka Lukáška žije v pro ni neuspokojivém manželství se stárnoucím, věčně nespokojeným Josefem. Již nějakou dobu má milence Roberta Rohanského, se kterým si posílá peprné SMS zprávy. Vanda má pocit, že s ním může mluvit o čemkoliv.

Jednoho dne přijde manžel Josef se synem Lukáškem s návrhem, aby spolu jeli na 14 dní na Jadran na plachetnici. Vanda roli kuchařky - námořnice odmítá, ale neví, jak dlouho zvládne nátlaku odolávat.

Vanda zjišťuje, že pravděpodobně není jedinou milenkou Roberta Rohanského.

Vše je zatím jen v náznacích – vidí v paneláku, kde bydlí Robert, u východu ženu v podobných korálích jako má sama (jen její jsou červené a žena měla zelený náramek a náušnice), náhrdelník byl u Roberta na nočním stolku. Také viděla, že Robert barevně rozlišuje záznamy ve svém diáři.
Nevysvětlil jí to. Robert mívá období, kdy jí neodpovídá na smsky.

Josef se pokouší o smíření, Vanda znovu odmítá nejen Josefa, ale i cestu na Jadran.

Vanda zjišťuje, že je těhotná. U lékařky zatím nebyla, ale 4 testy tuto skutečnost potvrdily.

V rozhovoru s Klárou rozebírá, že neví, kdo je otec a co má dělat, když dítě chce, ale zároveň ani jeden z partnerů není ten pravý.

Vanda se rozhodne, že si dítě nechá a zůstane s Josefem.

Děj odbočuje a zjišťujeme, že i Josef má máslo na hlavě a náročnou milenku Irmu, která tvrdí, že čeká jeho dítě.

Vanda jde k lékaři a cestou potká Roberta, s nímž už 14 dní nemluví. V hádce Robertovi řekne, že s ním čeká dítě a uteče.

Doma Vanda připravuje půdu a oznámí Josefovi, že čeká dítě. Josef je rád a zamýšlí se nad tím, jaké by to bylo mít tentokrát holčičku. Trochu řeší svůj věk (bude mu 50). Vanda je mu vděčná za bezpečí, které jí poskytuje.

Josef se stále nevzdává své myšlenky jet v létě na plachetnici, ale s Vandou o tom znovu nemluvil.

Postavy

  • Lukášek Vítek – syn, 9 let, školák (nosí aktovku)
  • Josef Vítek – manžel, obtloustlý, táhne mu na padesát, plešatí – nalakovaná přehazovačka, pořád nervózní, výbušný, vše je špatně, rybář, má modré oči, do kterých se Vanda zamilovala, mívá večerní "porady".
  • Vanda Vítková – hlavní hrdinka, vzhled nespecifikován, nemá ráda lodě, je těhotná a neví, zda s Robertem nebo Josefem, připadá si jako inventář domácnosti, Robert je její rozptýlení. Robert jí říká „korálku červený“
  • Robert Rohanský – Vanda jej poznala před měsícem na zastávce autobusu, daroval jí dřevěné korále, píše jí peprné sms zprávy, elegán s hustou zrzavou kšticí, štíhlou postavou a širokými rameny jako Diskobolos, básník, má chmýří na hrudi. Bydlí v paneláku. Vanda má dojem, že jí rozumí a může s ním mluvit o všem, ale jen do chvíle, kdy zjistí, že je pravděpodobně jen jednou z mnoha...Dělá si barevné záznamy do kalendáře.
  • Klára – Vandina nejlepší kamarádka, se kterou může mluvit o všem, matka 3 dětí, poskytuje jí alibi, když je s Robertem
  • Blondýna se zelenými náušnicemi a náramkem – pravděpodobná Robertova milenka
  • Arnošt – kamarád Josefa, tak trochu karierní soupeř ve firmě
  • Irma Weinsenkopff-Pšeničková – milenka Josefa, manželka majitele firmy „Vajseňáka“, kde Josef pracuje 5 let; tvrdí, že je těhotná a že si chce dítě nechat, Josef neví, že blafovala
  • Zdeněk - objevil se v posledním příspěvku, jeho malá dcera říká Josefovi "stlejdo"

    Možná zbytečné otázky k dalšímu vývoji románu

    (není třeba využít)

    • Jak se Josef postaví k údajnému těhotenství manželky šéfa Irmy, když teď čeká dítě i se svou ženou?
    • Dozví se, že Irma blafovala?
    • Jak se zachová Robert, když se dozvěděl, že je otcem Vandina dítěte?
    • Bude se Vanda nadále scházet s Robertem?
    • Co Lukášek? Jak přijme zprávu o sourozenci?
    • Bude Vandino těhotenství probíhat hladce?
    • Kde Vanda pracuje? Bude mít s těhotenstvím v práci problém?
    • Vydrží Vandě její předsevzetí zůstat s Josefem nebo se něco stane?
    • Co poradí Vandě její nejlepší kamarádka Klára?
    • Pojede rodinka nakonec na Jadran na plachetnici? Balí? Jak to případně dopadne? Pojede i Vanda?
    • Objeví se nová postava?