Kurzy

Psaní podle Lustiga s Danou Emingerovou

Přes vymýšlení příběhů a stavění dobrých literárních cihliček (popis, dialog, akce) zjistíte, že psaní je řemeslo jako každé jiné. Má své zákonitosti, které je třeba znát a zažít.

Naučíte se jasně sdělit, co nového či převratného vaše texty přinášejí. Brzy pochopíte nekompromisní zásadu, že PSANÍ NESMÍ BÝT NUDA.

Sebelepší námět nestačí, pokud se čtenář k hlavním myšlenkám neprokouše. Vždyť kolik popsaných stránek denně hodíte rovnou do koše, když nezaujmou vaši pozornost! Kurz je otevřen pro všechny, kteří chtějí či potřebují dobře psát, a vůbec nevadí, je-li někdo začátečník nebo pokročilý. Budete číst své texty, diskutovat, naslouchat jeden druhému. A upřímná zpětná vazba vás posune kupředu jako blesk. Podívejte se zde, jak může vypadat text ráno a již odpoledne na kurzu.   

Podle svých časových možností i hloubky zájmu si můžete vybrat:


Víkendový kurz Psaní podle Lustiga

Základní cena: 4000 Kč

Kurz je otevřený pro cca 15 lidí a vůbec nevadí, je-li někdo začátečník či pokročilý.

Türkova 2319/5b, 149 00 Praha 4
Kurz probíhá v sobotu i v neděli od 9:00 do 16:00 hodin

Výuka o víkendech v Praze se koná v NOVÝCH UČEBNÍCH PROSTORÁCH pod křídly firmy PARTNERS FINANCIAL SERVICES, a.s. na nové adrese:
Türkova 2319/5b, 149 00 Praha 4
(TEDY NIKOLIV NA DOBEŠCE či v Braníku!!!)

Místo konání kurzu v Brně je v hotelu Amphone - třída Kapitána Jaroše 29.

Podmínkou je domácí příprava i tvůrčí práce na místě
  • Přečtete si níže předmluvu z knihy Art of fiction od Johna Gardnera
  • Napište jednostránkové vyprávění (nikoliv úvahu) na téma Můj nejzajímavější zážitek, případně Nezvaný host  (nebo přineste jiný váš text v rozsahu max. 1 stránky A4). Inspirace zde nebo zde.


Číslo bankovního účtu je: 087755309/0800 (uveďte prosím své jméno a datum kurzu v textu pro příjemce.)


  • 18.-19. ledna 2020 v Praze - obsazené
  • 22.-23. února  v Praze
  • 7.-8. března v Brně
  • 28.-29. března  v Praze


Vypsané víkendové kurzy bývají po vlně zájmu po odvysílané Všechnopárty vždy rychle předběžně zarezervovány, ale může se uvolnit pár míst, neboť mnozí přihlášení nepotvrdí účast zaplacením kurzovného. Pokud Vám žádné volné datum nevyhovuje, můžete v přihlášce v kolonce výběr termínu  zvolit variantu NÁHRADNÍK. Jakmile se uvolní místo či vypíšeme další termín, budeme Vás kontaktovat.





třída Kapitána Jaroše 29, Brno
Vypsané víkendové kurzy bývají po vlně zájmu po odvysílané Všechnopárty vždy rychle předběžně zarezervovány, ale může se uvolnit pár míst, neboť mnozí přihlášení nepotvrdí účast zaplacením kurzovného. Pokud Vám žádné volné datum nevyhovuje, můžete v přihlášce v kolonce výběr termínu  zvolit variantu NÁHRADNÍK. Jakmile se uvolní místo či vypíšeme další termín, budeme Vás kontaktovat.



Dárkový certifikát 

https://drive.google.com/file/d/0BwRYuLc_nulma2tTeTZVWjFud0U/view
Můžete koupit dárkový certifikát

Kurz tvůrčího psaní jako dárek!
Dáte jej sobě, někomu blízkému... nebo půjdete spolu?

Máme pro vás darovací certifikáty v hodnotě 4000 či 15 000 Kč.

Stačí se přihlásit uvedeného víkendového či desetidílného kurzu (datum nemusíte uvádět).

Po zaplacení Vám pošleme dárkový certifikát a termín domluvíme konkrétně dle možností obdarovaného (je však třeba hlásit se alespoň 3 týdny předem, aby bylo volné místo a abychom s Vámi na konkrétním kurzu počítali).

Doklad o zaplacení kurzovného pošlete na adresu: dana@danaemingerova.cz a certifikát dostanete obratem (během dovolených do 7-10 dní).






Desetidílný intenzivní kurz

Cena: 15 000 Kč

Kurz je vypsán v Praze dle konkrétního zájmu několikrát do roka

čtvrteční podvečerní kurzy začínají 3. října, dále pak po 14 dnech s vánoční pauzou. Poslední čtyři lekce se konají v lednu: 16. a 30.1. a 13. a 27.2. Místo výuky bude v Czech Photo Centrum v Nových Butovicích u metra: Seydlerova 2835/4, Praha 5 – Stodůlky




páteční dopolední kurzy Psaní podle Lustiga začnou 8. listopadu (9-12 h). Po novém roce začneme 17. ledna ve Studiu Divadla Dobeška (Nad Lomem 1770, Praha 4).

Deset seminářů 

během každých 14 dní

  • Podmínkou je domácí příprava i tvůrčí práce na místě
  • Kurz může být dle zájmu doplněn krátkými vstupy výuky zpravodajských žánrů pro tištěná i internetová média, cestopisů, umění interview a rétoriky.
  • Hlavním lektorem kurzů je Dana Emingerová, která odučí 60% lekcí, dalšími lektory jsou Klára Dvořáková, Monika Hodáčová, Yakeen J. Helus, Petr Holub, Jana Vaňková
  • Pokud se účastník dopředu neomluví, kurzovné propadá. V případě závažných důvodů neúčasti je po dohodě možné převést až 10 000 Kč na další termín semináře (pouze jednou).
  • Pokud byste některou lekci zameškali, je možné ji po dohodě nahradit v paralelním či příštím turnusu.
  • Podrobné informace
  • Přihláška na kurz





Psaní cestopisů s National Geographic

Rádi cestujete a píšete blogy z cest? Chcete se uplatnit se svými cestopisy v médiích? Jak být originální a vystoupit nad záplavy amatérských textů, se naučíte s reportérkou Danou Emingerovou, dlouholetou editorkou české edice National Geographic.

Víkendový kurz se koná pod záštitou redakce National Geographic a po jeho absolvování získáte celoroční předplatné časopisu National Geographic. Ti nejlepší pak budou mít možnost publikovat své texty na webu NG.

Redaktorka české redakce National Geographic, která celý život ráda cestuje, napsala mnoho cestopisů pro tištěná média a internet. Mnohé si můžete přečíst nejen v časopise NG a na webu NG, ale třeba i zde.
Její žáci už mají úspěšné cestovatelské weby.


Nejbližší termíny: 4.-5. dubna

6.-7. června

Přihláška na kurz


Jednodenní seminář v Akademii ČTK
  • Cena: dle aktuálního sazebníku Akademie ČTK
  • Program je nabízen v rámci seminářů Akademie ČTK
  • Probíhá v konkrétní vypsané všední dny od 9 do 15 hodin
  • Je určen pro zapálené psavce, kterým základy žurnalistky nestačí a chtějí se naučit vystavět své reportáže, fejetony a případně i literární texty tak, aby pro čtenáře nebyly nudné
  • Podmínkou je domácí příprava
  • Nejbližší termín: 21. ledna                                      
  • Podrobné informace včetně aktuální ceny
  • Přihláška na kurz 


Psaní jako klíč ke kreativitě a sebepoznání

s Monikou Hodáčovou

Setkání s druhými i se sebou samým, kdy se psaním a sdílením napsaného budeme učit rozvíjet kreativitu i své tvůrčí sebevědomí.

Cíl:
Rozvíjet schopnost lépe vyjádřit své pocity, myšlenky, nápady.
Rozvíjet tvůrčí sebevědomí.
Příležitost lépe porozumět sám sobě.
Příprava pro psaní rozsáhlejších textů.

Dva dopolední návazné semináře (10-13 hod)
bude vypsáno dle zájmu
Cena: 1 800 Kč

Můžete se hlásit přímo lektorce, více informací zde
Kontakt:



NOVINKA: Dětské kurzy


Dětské práce už jsou několik let ozdobou tohoto webu. A nejen to. Kluci a holky se svou tvorbou prosazují i mezi dospěláky během autorských čtení na Dobešce.
Na základě poptávky vypisujeme nový kurz určen jen dětem. Těm, které mají talent a baví je psát.
Naopak není určen pro ratolesti ambiciózních rodičů, kteří by rádi měli ze svých potomků spisovatele či je potřebují připravit ke zkouškám z češtiny.

Základem pro účast je jen a jen zájem těch, kteří mají na kurz přijít. Tedy talentovaných a pro psaní zapálených dětí od 9 do 14 let, u nichž se toleruje rodičovský nátlak jen v případě přílišné stydlivosti budoucích Hemingwayů.

Nejbližší dětský kurz:
bude vypsán dle zájmu

Více informací najdete zde









Víkendový seminář pod Králickým Sněžníkem
  • Termín: proběhlo 4x, plně obsazeno
  • Termín na rok 2020 zatím není vypsán
  • Víkendový kurz (příjezd v pátek odpoledne, odjezd v neděli v podvečer), kam s sebou můžete vzít i své blízké
  • Cena: 5000 Kč (včetně ubytování bez stravování a dopravy)
  • Rodinní příslušníci platí jen standardní náklady na ubytování 500 Kč/os./noc.
  • Tematicky zaměřená tvůrčí dílna se koná v romantické přírodě kolem Dolní Moravy.
  • Budeme bydlet ve třílůžkových a čtyřlůžkových apartmánech některého ze zdejších penzionů s možností vaření. (sólo-účastníci po dvou, rodiny, pokud chcete vzít s sebou, společně).
  • Individuálně lze objednat snídaně a večeře.

  • Dopravu na místo a stravování si každý zajišťuje a hradí sám. (Dopravu je možno společně zkoordinovat.)
  • Podmínkou je domácí příprava
  • Počet míst je omezen, takže přednost mají ti s uhrazenou zálohou 4000 Kč. (Doplatek 1000 Kč za ubytování na místě.)




Kurz tvůrčího psaní v Itálii

aneb Každý může mít pradědečka, který bojoval na italské frontě

  • Termín: 13.-16. září 2018 - proběhlo, projekt uzavřen, zpracovává se do knihy
  • Tematicky zaměřená tvůrčí dílna v Trentinu. Pokud Vás zajímá historické téma první světové války, vydejte se s námi na prodloužený víkend do Alp, kde v oblasti Alpe Cimbra navštívíme válečné pevnosti postavené na počátku 20. století na tehdejší rakousko-italské hranici.
  • Více o místě a mém dědečkovi se dozvíte zde
  • Ráno a večer se budeme učit a psát, přes den nás čekají inspirativní výlety.
  • Budeme hledat inspiraci k psaní povídek o českých vojácích i o těch, kteří na ně doma čekali.
  • Výsledkem bude společná knížka s pracovním názvem "Každý může mít pradědečka, který bojoval na italské frontě"... Některé povídky najdete i zde

Víkendový kurz pro pokročilé na Vysočině

proběhlo

Literární dílna pod vedením spisovatelky Dany Emingerové ve spolupráci s dalšími lektory je spojená se sobotním večerem autorského čtení pro veřejnost v městečku se starobylým jménem Krucemburk.

Kurz je určen hlavně pokročilým a bude se konat uprostřed panenské přírody v lesním rekreačním středisku Štíří důl, kde budeme ničím nerušení od pátečního večera do nedělního odpoledne tvořit.
Více informací zde.

Cena kurzu: 5600 Kč 
Cena obsahuje: kurz, ubytování (2 osoby v pokoji), plná penze, vstupenka na Zelenou horu. 
Platba na účet: 87755309/0800

https://forms.gle/LvTzUZ4tU9mg6B7C6

Inspirativní součástí semináře bude prohlídka blízkého poutního kostela svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře - světoznámé unikátní památky UNESCO.

Poutní kostel svatého Jana Nepomuckého na Zelené hoře, Žďár nad Sázavou

• Kurz je určen pro maximálně 12 pokročilých, s nimiž může pracovat více lektorů.
• Pokud se vytvoří i skupina začátečníků, bude je učit lektorka, publicistka a spisovatelka Věra Staňková.
• Dopředu si připravte krátkou povídku na téma Barevný svět za černobílé totality nebo povídku o mužích a ženách (ideálně na jednu stránku A4) – nejlepší povídky budeme číst na autorském večeru pro veřejnost. V neděli budeme psát příběhy inspirované poutním kostelem na Zelené hoře.