17. dubna 2024

Ještěrky v hospodě - napsaly Anastázie Šťastná a Nela Case

V hospodě, kde se smích míchal s hlukem živé hudby, jsem se s kamarády usadila ke stolu. Po chvilce se zvedám a jdu nám všem na bar objednat.
"Dobrý den, dvě velké Plzně, prosím," řekne holka.
"A už ti bylo osmnáct?" opáčí barman.
"Jojo bylo , ale občanku s sebou nemám." Dívka se stydlivě podívá do země a snaží se vyhnout očnímu kontaktu.
"Ale ja bych vám nalil, i kdyby nebylo," zazubí se barman a pohled mu pomalu, ale jistě sjíždí do výstřihu mladé studentky.
Holka si toho všimne a snaží se muže odbít: "Kolik to bude?" ptá se.
"S tím si nedělejte starost, to ja na mně...  A támhle, to jsou vaši kámoši?"
"Jojo, spolužáci."
Barman se k dívce nakloní: "A támhle... to je holka nebo kluk? To už není jako dřív, to víte holky byly jasně holky a nosily uplý sukničky, ze kterejch jim vylejzali prdelky," dodá a pohladí dívku po zádech.
"Je to holka, a fakt, že nemá sukni neznamená, že to holka není!"
"Já si z vás dělám jen srandu. To ani starší chlap si nemůže udělat srandu?! Vy mladí si berete všechno strašně osobně!"
"I kdyby to byl kluk, tak si muže vzít co chce. Oblečení nemá gender. A vám do toho rozhodne nic není."
Barman kožene odpoví: "Tak 85 korun, prosím."
Holka naštvaně třískne stovkou do paru a se dvěmy pivy odchází: "Tak nashle, vy starý úchyle."




Zadání: Vymyslete si tři postavy rozdílného charakteru, které jsou někde spolu. Jedna z nich se vzdálí a zbylé dvě ji v dialogu komentují.