18. července 2023

DIOGENES - NAPSAL ANDRÁS AZSTALAS

Dvaja mladý muži išli z kaviarne po námestí. Ich prezencia im charakterizoval vek, smejúca grimasa, ukazujúce prsty. Po námestí potichu kritizovali žebrákov, privátne ich zosmiešňovali po radu ako išli cestou. 
– Fuuu kámo tento vyzerá ako gandalf na heroíne! 
– Hahaa tomu ver, pozri na tie nohavice, má tam riadnu testikulárnu ventiláciu 
– Hehhee testikulárna ventilácia, to ti ako napadlo ty debil, tento má viac očí než zubov hehehe. 
Pokomentovali celú ulicu bez súcitu, mali sa štastne. V strede námestia uvideli niečo čo im odpútal pozornosť od výstavy bezdákov. Jeden zo žebrákov stál pri kultúrnom dome a čmáral niečo na stenu s blatom, mal na sebe iba otvorenú košelu a trénky. 
– Co robí tento? 
– Toto bude video začni natáčať podme sa ho spýtať. Mladý muži sa priblížili k šialencovi. 
– Hej čo robíte? 
Starý žebrák sa otočil 
– Píšem pravdu 
– Hehehe čo je pravda povedzte nám. Chlapec s telefónom priblížil na tvár blázna.
– No kultúrny dom nefunguje, niekto to musí tam napísať. 
– Akože nefunguje? 
– Pozrite sa do zrkadla, ste nekultúrne hovadá, načo tu je kultúrny dom bez kultúry a bez kulturných ludí. 
– Hejhejhejhej máš problém? 
– Samozrejme že mám problém, keby som nemal tak by ste nemali problém stým že ja mám tento problém pretože... Dohovoriť nestihol, jeden z chlapcov mu chytil ruku s blatom a strčil mu to do tváre. 
– Heheh pozri naňho. 
– Pff debil starý, podme preč. Starý muž si utrel tvár, hlučne a vulgárne sa vyjadril a dopísal čo chcel. Na stene kultúrnom dome bolo napísané „ NEFUNGUJE“. 
Starý muž s úsmevom pozeral na svoj komment, kým neprišli policajti...