19. dubna 2023

AKO NARODENINOVÉ PREKVAPENIE "OTCA ROKU" ODHALILO - NAPSALA NADĚŽDA LEGERSKÁ

„Zas príde domov z práce neskoro,“ pomyslela som si. Často sa stáva, že sa zahĺbi do programovania a stratí pojem o čase. Vtedy je úplne zbytočné mu volať. Ani nevie, kde má mobil, takže šanca, že zdvihne je minimálna. Založí si slúchadlá, pustí hudbu a môžu aj traktory padať. Neostávalo nič iné, len čakať.
No tentokrát som veľmi chcela, aby prišiel čo najskôr. Veď som preňho mala super narodeninové prekvapenie. Výlet do Nórska! Malého som zaviezla k babke, s jeho šéfom som potajomky vybavila dovolenku, takže nám zostávalo už len zbaliť sa a vyraziť za dobrodružstvom. Turistika, hory, čerstvý vzduch, nové krajiny... To je jeho. A dokonca tam ideme s najlepšími kamošmi. Zuzana je moja spolupáchateľka a spoluorganizátorka výletu a Jozef má tiež narodeniny. Už sú u nás a veľmi sa so Zuzkou zabávame na Jozefovej nechápavej tvári. Vôbec netuší, kam ideme na výlet.
Konečne zaštrngali kľúče v zámku. Vošiel dnu a neveril vlastným očiam – všade svetlo, hudba na plné pecky, aj keď mal malý už dávno spať. Otvorené víno, zábava. „Kde je Matúš?“ opýtal sa s neistotou v hlase a miernym strachom v očiach. „Predala som ho“, rozjarene a s úsmevom na tvári som odpovedala. Bujará spoločnosť sa na mojej hláške dobre pobavila. „KDE JE MATÚŠ!“, opýtal sa na môj vkus až príliš prísnym hlasom. Vtedy som si uvedomila, že som si dobre vybrala. Partnera, aj otca detí. Myslí to vážne. Upokojila som ho, už bez srandy, že je v bezpečí u jeho mamy. Potom už bol schopný počúvať, čo sme na neho a Jozefa ušili. Dokonca sa začal aj usmievať a sám si robil srandu z toho, že nevie, kam ideme.
Do poslednej chvíle, ešte ani na letisku, netušili, kam letíme. Výlet bol fantastický. Veľmi sme si ho užili a často spomíname, ako všetko super klaplo.