23. února 2023

VE STREJDÍNĚ NA NÁVSI - NAPSAL MICHAL HEJNA

O čem bude moje kniha:

Příhody smůlou provázeného domkáře v prostředí prvorepublikové vesnice.
Václav Šťáral se vždy snaží držet se vpovzdálí u bezvýznamných i významných událostí, oslavy vyhlášení nezávislého Československa, oslav milénia sv. Václava a sv. Ludmily či narozenin TGM, ale shodou okolností se vždy stane jedním z jejich hlavních aktérů.
Václav Šťáral by byl spokojený domkář, dobrovolný hasič, ochotník a trumpetista žijící obyčejným klidným životem, kdyby se jeho otec nerozhodl všemi prostředky bojovat proti katolické církvi, kdyby se mu za to pan farář nemstil na Václavovi, kdyby ho tchán komunista neustále nenazýval vykořisťovatelem a otec agrárník komunistou a kdyby neměl pořád takovou smůlu.
Příběh končí smrtí Václavovi matky a jejím pohřbem, na kterém se aspoň na chvilku dokáží sejít Václav, otec, tchán a farář na jednom místě.




Zadání:
1. napsat jednu větu, o čemu bude Vaše kniha
2. tuto větu rozšířit na deset vět, včetně konce
3. na hlavního hrdinu vymyslet 5-10 věcí, které by ho přivedli do průšvihu.


Výbor Václavových polízanic:
Inkoust, který naleje jeho otec do křtitelnice.
Výtržnost, kterou provede jeho tchán na oslavě milénia sv. Václava.
Nezaviněná výměna not na pohřbu starosty.
Zaspání hasičského zásahu na stodole pana Konvalinky.
Zapomenutí desátého výročí svatby.
Výměna nemluvňat na veřejném cvičení Sokolů.
Václav se omylem octne v noční košili na ulici a ujme se toho ambiciózní lokální žurnalista