23. února 2023

O čem bude má kniha - napsala Hana Kotučová

I. Porodní asistentka na pracovním pobytu v Saudské Arábii, potká nejrůznější lidi mnoha národností a kultur a zažívá neuvěřitelné, příběhy zasahující nejen na porodní sál, ale i do soukromého života.

II. Hlavní hrdinka Hana přijíždí do Riyadhu během Ramadánu. Seznamuje se s muslimskou zemí, se zcela odlišnou kulturou. V nemocnici ji čeká práce v multikulturním týmu s odlišnými pravidly a jazyková bariera.
Hned na začátku pozná, že kontrakt podepsaný Araby v Čechách nemusí platit v jejich zemi. Čeká ji rozhodnutí. Odjet? Nemá pas ani víza. Nebo podstoupit operaci v místní nemocnici, aby dostala smlouvu? Bude pracovat za menší mzdu než doma? Obhájí se? Začíná se učit vyjednávat. Postupně si uvědomí, že jako Evropanka si může dovolit více než jiné národnosti a dosáhnout úspěchu.
Mnohokrát ji půjde o život.
Vyhne se vězení?


Zadání:
1. napsat jednu větu, o čemu bude Vaše kniha
2. tuto větu rozšířit na deset vět, včetně konce
3. na hlavního hrdinu vymyslet 5-10 věcí, které by ho přivedli do průšvihu.


III. Co se hrdince může stát?
1. Nedomluví se s pacienty, neboť nikdo z nich neumí anglicky.
2. Musí se nechat operovat proti své vůli, jen aby dostala kontrakt.
3. Umře dítě u porodu. Obviní ji a zavřou do vězení?
4. Utopí se v poušti?
5. Pronásledování policie při focení náměstí.
6. Nikdo ji neposkytne zdravotnickou pomoc a ona pomalu umírá.