10. září 2022

SPRATEK - napsala Bohuna Kopřivová

Ahoj mami. Představ si, že mě děda a babička jen tak pro nic za nic vyhodili z jejich bytu.
Co se stalo?
No, vůbec nic, já jsem jen chtěla, aby mi děda podepsal, že na tom jejich bytě, kde jsem teď bydlela, než ho vrátím, nebudu muset ještě něco víc dělat. Chce totiž vybílit celý byt a natřít okno, které jsem nestihla. Kde mám záruku, že si zase ještě něco nevymyslí, znáš dědu.
No, já jsem myslela, že jste se tak dohodli, ne?
Ano, nakonec dohodli, ale já jsem původně chtěla jen vybílit kuchyň a koupelnu, ale on si prosadil celý byt. To jsem opravdu neměla v plánu.
No, ale vždyť jsi ho tři roky bezplatně užívala, tak by to snad mělo být normální. 
Jak normální? Proč bych to měla malovat já, ať si to udělá ten, kdo tam bude bydlet.
Vždyť jsi se tam taky nastěhovala do čistého.
No právě, každé tři roky se snad nemusí malovat. Nakonec jsem na to dědovi kývla, ať mám pokoj. I když se mi to dělat nechtělo a do toho okna taky ne, i když vím, že to jsem kdysi slíbila. Ale fakt jsme neměli čas. Tak aby si něco ještě nevymyslel, tak jsem to chtěla mít písemně. Teď lituju, že jsme tam vůbec bydleli.
A víš, kolik jste ušetřili, když jste tři roky krom elektřiny nic neplatili?
No co, je to přeci moje babička a děda, tak co bych jim platila? To nechápu. Oni jsou již staří a nic moc nepotřebují.
Tak, holka, nevím, nevím, jestli jsem udělala chybu já ve výchově, nebo je to současný trend dnešní mládeže. Uvažujete úplně jinak než my... anebo je to dnes normální postoj?
No, jasně, člověk se musí umět prosadit a nenechat si vše líbit. To je teď taková doba.