9. září 2022

Reklamace - napsali František Tichý, Michael Frederick, Hana Kotučová

Pilot reklamuje leteckou uniformu

Ahoj, Adame. Prosím tě, ta nová letecká uniforma, co jsi mi objednával minulý týden se roztrhla, potřebuji na příští týden novou. Tady máš můj průkaz od Lufthansy, piš to na ně…
Co jsi dneska tak nevrlý? Jsi nesnídal či co? Já bez kafe a chleba s marmeládou neudělám ráno ani krok.
Nemáš po večerech furt chlastat..
Ne, to je moje stará adresa, teď je to Dostihová 123, Praha 654 12.
Jo... stěhoval jsem se v pátek, tak proto jsem si to u tebe ještě nezměnil. Byl jsi už na novém Top Gunu?
Jak jsi nebyl? Safra, soundtrack Top Gunu je teď můj nejoblíbenější. Vždycky si v Boeingu představuji, že jsem Mavrick.
Proč k té uniformě potřebuješ i gatě? Šak je natrhlé to sako.
Jéžiš..tak já se jdu přesléct, počkej… podrž mi prosím tě klíče a mobil, nic dalšího v kapsách snad nemám.. Ne dobrý, nic dalšího tam není… Půč mi ty tvoje nahradní gatě, co tu máš…
Co ta tvoje nová přítelkyně Aneta?
Sorry, střídáš je jako ponožky, kdo si má ta jména pamatovat… Nechápu proč to nemáš jak já, mám Adélu, kamarádku s výhodami, včera večer jsme si dali další číslo. To bylo panečku něco. Takové holky jsou nejlepší…
No..má to samé výhody, jedno jméno, které si pamatuji a nedělám si trapasy jako ty… Kdy budeš mít hotovou tu uniformu?
Ok, takže v pondělí se stavím pro uniformu. Gatě ti vrátím zítra. Zdar.
(Michael Frederick)


Zadání:
Vymyslete si postavu, o které musíte vědět všechno. Vaše postava jde něco reklamovat do obchodu. Napište monolog – hovoří jen postava zákazníka (prodavače neslyšíme). Během hovoru musí na sebe během  prozradit:
Co ráno snídala, kde bydlí, co má v kapse, jaká je její nejoblíbenější píseň a kdy měla první či poslední sex. 


Účetní Radovan Žižka má zkažený rok
Ten mixer se netočí a obecně nefunguje.
Jak to bylo? Hrálo rádio, mixer se odmlčel a rádio z toho pak také přestalo hrát. A to pouštěli právě Krásné je žít. Tu mám rád.
Naštěstí jsem si stihl dát obložený chléb s pomazánkovým máslem, ale už nikoliv smoothie!
Smoothie musím mít denně! Sex jednou za rok!
Budu na opravu muset čekat?
Já bych si opravený kus i vyzvedl osobně, nemusíte mi ho posílat. Bydlím totiž na sídlišti hned za rohem.
Chcete zálohu na nový díl? Nezaplatím, není to dle občanského zákoníku. Znáte pravidla reklamace podle norem? A mimochodem, já stejně hotovost nenosím. V kapse mám jen kartu, kapesník a mobilní telefon značky Motorola!
(František Tichý)


Don´ t wory be happy
Dobrý den. Minulý týden jsem u Vás kupovala batoh. Měla jsem ho jen jednou, když jsem jela na výlet s mým psem. Nebyla to žádná dálka. Bydlím v Opavě Kateřinkách a jela jsem jen na túru do Beskyd.
Najednou se mi uvolnila přezka. Byla jsem z toho tak naštvaná, že jsem si šla dát do restaurace kafe. Zrovna hrály mou oblíbenou Don´ t wory be happy. To mi hned zvedlo náladu.
Takže vyměníte mi to? 
Jo, vy potřebujete účtenku? Jejda, kam jsem ji dala. ÁÁÁ, tady je v levé kapse. 
Jé, vy jste strašně milý a ochotný. Kdybych nebyla tak zamilovaná a neprožila včera tak vášnivý sex, asi bych Vás pozvala na rande.
Tak ještě jednou moc díky.
(Hanka