6. srpna 2021

Uvozovací věty

Zadání:

Vynechte uvozovací větu a vymyslete, jak hrdina např. nadával.  Zůstane jen přímá řeč a nálada.
„A sakra!“ nadával pět minut nad rozlitým červeným vínem.

„Vynes koš!“ zařvala na něj.

Alena Bruthansová: Vynes ten koš, jinak tě už něčím přetáhnu.

Katka Milfaitová: “Co ten koš? Tak já tu celý den lítám, nakupuji a zařizuji pro tvojí protivnou máti, která neumí ani poděkovat a ty tu čumíš na fotbal? Děláš si legraci? Papadni ten koš, nebo se neznám!” 

Jiří Němec: "Popadni laskavě ten koš a padej s ním do popelnice!"


„To, co jsme spolu prožili, bylo moc krásné,“ rozbrečela se.

Jiří Němec: "Víš, já jsem tak šťastná, já doteď nic tak moc hezkého nezažila. Tak se nediv, že pláču. Ty slzy, to je láska, víš.!"

Bára Ponešová: "Když jsme se milovali, byli jsme jeden oheň. Já byla ty a ty já. Skutečné splynutí. Nevěřím, že se k ní vracíš. Trhá mi to srdce. "

„Vlastně na vaši nabídku nemůžu přistoupit,“ nemotorně se pokoušel vyhnout souhlasu.

Alena Bruthansová:  Vlastně bych fakt rád, jako opravdu, ale prostě teď aktuálně na to nemohu úplně v této formě přistoupit. 

Katka Milfaitová: “No, víte, já chápu, že Vám zemřel manžel a počítáte každou korunu. Ten dům mě stál hodně sil. Já bych Vám to rád prodal a moc rád pomohl, ale musí se mi vrátit alespoň ty náklady.”

„Dobrý den,“ usmála se.

Alena Bruthansová: "Dobrý den, sluníčka."












Cvičení vymyslel lektor tvůrčího psaní René Nekuda