10. dubna 2021

Vlastní cesta - napsala Yassemin Mamyrova

Můj strýc je jednou z nejpodivnějších postav v naší rodině. Aspoň tak si to moje rodina myslí. Byl pro mě celé dětství záhadou a dodnes jí zůstává.

Můj strýc nemá žádnou ženu a děti. Nikdy nechtěl rodinu, což pro ostatních je to šílenství. Vzpomínám si, jak na něj moje babička často nadávala a říkala, že je čas se usadit a najít si ženu. Ale můj strýc měl vždy stejnou odpověď: „Přijde čas”. 
Jako dítě jsem si při pohledu na své rodiče a na něj myslela, že on je “mimozemšťan”. 
Byl tak odlišný, dokonce to chápal i můj dětský mozek. Mohl zmizet na měsíce a pak na týden se objevit doma, jako by se nic nestalo. Mohl snadno vydělat peníze, utratit je za cestování a zároveň být dlouho bez peněz.
Jeho život byl a je jako horská dráha. Nikdy si na nic nestěžoval a pokud si ho pamatuji, vždy se usmíval. Jako dítě jsem se ho dokonce trochu bála, protože jsem byla vychovávána jinak a jeho svoboda, způsob myšlení a svoboda jednání se děsily, ale zároveň přitahovaly. 
Jak jsem vyrůstala, změnila jsem svůj pohled na život, a můj strýc mi přestal připadat divný. Řeknu víc - začala jsem mu rozumět. Vybral si jinou cestu, odlišnou od většiny a šel po ní, bez ohledu na ostatních. I když pro každého zůstává divný a nepochopitelný, žije svůj život tak, jak chce. 
I když je to v rozporu s obvyklým způsobem života.