29. srpna 2020

Metafory

Hora Říp je pro Čechy jako Bůh. Každý o něm slyšel, ale skoro nikdo ho ještě neviděl.
Setkání s chudobou v Indii je jako facka od táty. Čekáš ji a stejně to bolí.
Potápění na korálovém útesu je jako láska na první pohled. Hlásku nevydáš a nemůžeš popadnout dech.
Eiffelova věž je jako klišé, také se jednou omrzí.
Chorvatské pláže jsou prázdné asi jako Staromák při hokejovém mistrovství světa.

Španělské býčí zápasy jsou jako Black Friday. Všichni se tam naženou a spoustu z nich se zraní.
(Michal Meissner)

Eiffelova věž je jako noční můra pro ty, co trpí závratí.
Chorvatské pláže jsou jako pražská zoo, hezké, ale v létě a o víkendu bych tam nevlezla.
Římské koloseum působí jako připomínka lidské krutosti a toho, jak se snadno dají zfanatizovat davy.
Pohled do Grand Canyonu připomíná pohled do středu světa.
Hora Říp je pro Čechy něco jako rodinné stříbro. Víme, že ho někde máme, ale už dlouho jsme ho neviděli.
Potápění na korálovém útesu je jako vstup do jiné dimenze.
Setkání s chudobou v Indii je jako pecka mezi oči, rychle ti změní pohled na spoustu věcí.
Cesta k protinožcům je něco jako sen, který možná někdy přijde. A možná taky ne.
Španělské býčí zápasy jsou jako tanec plný krve, na konci kterého je smrt.
Úplněk nad Berounkou je romantika, kterou ocení i můj manžel.
(Pavla Říhová)



Eiffelova věž je jako ocelová baletka, tančící nad městem.
Chorvatské pláže mi připomínají Riegrovy sady během karantény. Tisíce lidí a žádný odstup.
Římské koloseum působí jako brána do dávné historie.
Pohled do Grand Canyonu je jako pohled na jinou planetu.
Setkání s chudobou v Indii je jako probuzení ze snu do kruté reality.
Potápění v korálovém útesu je jako návštěva nekonečné galerie.
Španělské býčí zápasy jsou jako velká zabijačka, které se nechci účastnit.
Cesta k protinožcům je nekonečná jako polární den.
Úplněk nad Berounkou je pro mě jako jednorožec. Nikdy jsem ho neviděla.
(Michaela Sirovátková)