Kliknutím na nadpis se vám dole pod fotografií zobrazí odkaz na video

Podívejte se na Všechnopárty - diskusní duel Dany a Karla Šípa

Karel Šíp prosí Danu, aby už nic neříkala, že "po čtvrté najíždí do závěru". "Čtyři konce jsou špatně!" reaguje spi...

11. prosince 2017

Rusové, bratři - napsal Yakeen

Satya
Po měsíci mongolské jinakosti jsem vnímal návrat do Ruska, skoro jako návrat domů. Podobný jazyk, stejná tabu a sociální zvyklosti, podobná úroveň autoopravárenství, příležitost jíst zeleninu a možnost koupit si boty velikosti 45. Prostě bratři Rusové.
S tímto přístupem byl příchod do Ruské federace, pět minut před zavřením hranic, příjemný a rychlý. Z mongolské jazykové bariéry jsem nadšeně skočil do slovanské řečové podobnosti. Vesele jsem žertoval prostou ruštinou s chlápky v uniformě, kteří vypadali stejně jako vy anebo já.

Na ruské straně hranic je nejdelší země nikoho jakou jsme kdy na hranicích zažili. Od brány ke kontrole je to přes 20 kilometrů, ale ASFALTU!
Jeli jsme do Ruska a těšili se na Čujský trakt. Jednu z nejkrásnějších horských cest na světě a také na to, že necháme v Rusku opravit naše, Mongolskem pokousané, autíčko. V Mongolsku jsme najeli 6015 Km, a z toho přes 5000 na polních cestách, v bahně, kamení a poušti. Už jsem se o jeho zdraví trochu bál. No vlastně dost. Měl jsem o něj starosti.
Někdy se lidé, když zjistí, že jsem povoláním psychoterapeut, ptají, jestli se díky tomu míň trápím, jestli tedy "mám už všechno vyřešené". Tedy ti, kteří se po tomto zjištění nestáhnou do sebe, a nepřestanou komunikovat vůbec, nebo ti, kteří mi nezačnou se smíchem dohazovat partnery, rodiče nebo kamarády jako pacienty.
V následujícím přiznání, vám osvětlím jak to se mnou je.
Má slovní zásoba v ruštině je houf podstatných jmen, hrst sloves, půl tuctu přídavných jmen a tlupičku citoslovcí.
A měli jsme tento seznam závad, který jsem potřeboval vysvětlit v ruštině automechanikům. Uvádím ho plném znění, protože si myslím, že v době, kdy jsou na mateřské klidně tatínkové, a nadšeně utírají dětem zadky, je jistě i dost žen, které si také rády přečtou, co všechno udělá měsíc drncání se slušně udržovaným vozem. Tedy, doufám, že to bude zajímavé čtení pro vás pro všechny.
Satya

Potřebovali jsme:
1.Tlustou podložkou podložit, stáhnout, a pak zavařit prasklinu kolem šroubu na nápravnici
2.Vyměnit prasklou manžetu na kloubu přední osy, kloub před tím pečlivě vyčistit a obalit vazelínou
3.Vyměnit silentbloky na stabilizátoru přední nápravy
4.Vyměnit silentblok na stabilizaci přední osy
5.Zkontrolovat oleje v obou diferenciálech a v obou převodovkách
6.Přivařit udrncaný přední držák výfuku, a upravit zadní držák tak, aby se nepřenášely vibrace
7.Zkontrolovat tlumiče
8.Přivařit jeden z osmi držáků zahrádky na střeše
9.Zalepit jedno kolo a dát zpět místo rezervy, zkontrolovat tlak v ostatních kolech
A teď to odhalení. Poslouchejte: Nespal jsem kvůli tomu pořádně tři noci.
Netrápil jsem se, to ne. Nezoufal jsem si. Věděl jsem, že to je práce pro šikovného mechanika na jeden až dva dny. Máme na opravy prostor v rozpočtu. Součástky jsou běžné a město Gorno-Altajskyj je padesátitisícihlavé hlavní město Altajské republiky.
Prostě jsem části tří nocí proležel a pozoroval, jak si hlasy v mé hlavě, znovu a znovu, připravují dialog.
Zkoušely si různá vtipná zahájení, samy si odpovídaly, a dál diskuzi rozvíjely.
Uklidňoval jsem je, shovívavě je poslouchal, dělal si z nich legraci, okřikoval, prosil… Nic naplat. Mlely si svou. Někdy jsem čekal celé hodiny, než se unavily a já mohl spát.
No a dnes se celá akce odehrála.
Nejprve jsme v šinomontáži, to je pneuservisu, nechali zalepit kolo. Mladý opravář byl milý chlapík, a tak jsem si řekl, že bude kamarádit s podobnými. Nechali jsme si doporučit opraváře a jeho kolega nás tam doprovodil.
V půl desáté přišel také mladý boss malé dílny a pozdravil: "Good morning!"
Nemohl jsem věřit našemu štěstí. "Vy gavarítě po anglijski?" otázal jsem se opatrně.
Jeho veselé odpovědi: "Nět", jsme se oba zasmáli a padli si tím do oka.
Okamžitě se pustil i s kolegou do práce. Vedle dílny byl obchod s náhradními díly, chlápci makali, já se motal kolem.
Za tři hodiny byli hotovi. Cena součástek 1050 rublů. Cena práce obou mechaniků 2800 rublů. To je dohromady v korunách 1600 i s dýškem. Loučili jsme se s radostí, na obou stranách.
Hlava hned začala vymýšlet tenhle blog. Začala vymýšlet vtipná zahájení…
Ona si prostě nedá pokoj…

P. S.
Čujský trakt je pojmenován podle řeky Čuja, kolem níž stoupá a klesá napříč celou Altajskou republikou. Tady je pár fotek.

3. září 2017 v 14:17 | Yak |   Z Cesty přes půl Světa 
http://yakovo.blog.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat