7. srpna 2023

Uvozovací věty - napsaly Kamila Podlahová a Alena Zouvalová

"Podej mi tu tužku!" zařvala na něj.
Slyšíš mě? No tak sakra, Honzo. Jsi tady nebo jsi zase někde mimo? To je pořád dokola. Věci v tomhle domě mají svého majitele. A to co máš v ruce je čí? No moje samozřejmě. Takže ti říkám už po pátý, podej mi tu tužku.
Kamila Polahová

„Sakra, tak podej mi tu tužku!“
Alena Zouvalová


"To, co jsme spolu prožili, bylo moc krásné," rozbrečela se
Procházeli jsme se hodiny voňavou letní nocí za svitu hvězd. Na chvíli jsme se zastavili, aby mi ukázal Kasiopeu a když stál za mými zády a já sledovala jeho prs směřující k nebi, políbil mě do vlasů. To co jsme spolu prožili, bylo moc krásné.
Kamila Polahová 

„To, co jsme spolu... co jsme spolu prožili- frrrrkkkk, bylo moc krá-krásné.“
Alena Zouvalová


"Na vaši nabídku nemohu přistoupit," nemotorně se pokoušel vyhnout souhlasu.
No, víte, já jsem si to vlastně ještě nepromyslel, musím si to pořádně propočítat, teda ona má finance v naší rodině na starosti ještě ke všemu manželka. Já jsem neměl ve škole ani účetnictví a bez kalkulačky jsem úplně neschopnej.
Kamila Polahová


„Tedy, no, já na vaši nabídku vlastně... přistoupit nemůžu, teoreticky, víte... Mě je to jedno,“ řekl, ale bylo jasné, že mu tu vůbec jedno nebylo. „Hmm no, mě je to vlastně jedno…“
Alena Zouvalová


Zadání:
Vynechte uvozovací větu a vymyslete, jak hrdina např. řval.  Zůstane jen přímá řeč a nálada.
„Podej mi tu tužku!“ zařval na něj.
„To, co jsme spolu prožili, bylo moc krásné,“ rozbrečela se.
„Vlastně na vaši nabídku nemůžu přistoupit,“ nemotorně se pokoušel vyhnout souhlasu.
„A sakra…“ nadával pět minut na rozlitým vínem.

Cvičení podle Reného Nekudy.