29. srpna 2023

PODEZŘELÝ - NAPSAL ŠIMON ŠKRABAL

Šel jsem po ulici a najednou někdo zavolal mé jméno. Otočil jsem se a uviděl kriminálního policistu. ,,Stůj, Oldřichu!“ huláká na mě. Možná se pletu, ale připomínal mi spolužáka Huberta ze základky. Jeho kamarádi byli často šikanováni těmi největšími grázly. Začal proti nim bojovat. Nevadilo mu, že dostal třikrát pěstí do obličeje. Soupeře stejně porazil. Díky tomu získal přezdívku Optimus Prime. Dorazí za mnou i se svým kolegou Jarmilem. Ten celou dobu rýpal a hrůzostrašně pozoroval mé chování.
,,Jste podezřelý z trojnásobné vraždy prvního stupně.“
,,Jakou vraždu? Vo co de?“
,,No moment, já zabíjím jenom mouchy a...“
,,Nevyskakuj si!“
,,Zabil jste tři mladé muže. Pojedete s námi k výslechu.“
,,Počkat, ty jseš Hubert, že jo?“
,,Ano, Hubert Zavřel, ty jsi Oldřich že?.“
,,Zavři hubu, ty prase. Neslyšel jsi?!“
,,No jasně, jak žiješ?“ Už tě někdo sejmul takovým způsobem, že si se nepostavil na nohy?“
Jarmil mi zběsile začal poutat ruce za zády.
"Proč to děláte?!"
,,Mlč! U výslechu budeš mluvit!“
Chytají mě za ramena a odnášejí až k obrněnýmu vozu, náhle na druhé straně ulice je slyšet zoufalý výkřik: ,,Policie, potřebuji pomoc!“ Hubert a Jarmil se otáčí a hledí na scénu, ve které nějací dva agresivní magoři brutálně ubližují hubenému klukovi až do bezvědomí. Okamžitě sprintují mladíkovi pomoct. ,,Tyvado, rychle zdrhám pryč,“ odpovídám si vyklepaně. Zkouším ze všech svých sil utíkat do boční ulice, kde leží ospalý bezdomovci. Najednou uklouznu na mokrý beton a spadnu přímo na čelist k zemi. Moje huba je upatlaná hovnem.

Zadání:
Dopište povídku, která začíná slovy: Šel jsem po ulici a najednou někdo zavolal mé jméno.