19. května 2023

Naposledy v lodičkách - napsala Beata Lipšicová

Nastupujeme do auta úplne potichu. Už len tri. Jedna chýba. Ideme teda za ňou. 
Naposledy. 
Vieme presne, čo by teraz povedala a aj ako by sa tvárila.
„Neviem, prečo som si dala 8 cm lodičky. Hlupaňa som. Jednak ich budem mať zaborené v blate a okrem toho – vedeli ste, že ak má žena obuté vysoké lodičky, jej celú váhu držia vlastne iba 4 prsty na nohách? Minule mi to povedal ortopéd na vyšetrení, keď som za ním prišla s vyvrtnutým členkom,“ prerušila ticho Jana.„Veď áno, ale vieš, čo hovorila herecká ikona Marína Kráľovičová - na DIOR musí byť, aj keby na chleba nebolo. A lodičky - lodičky sú niečo podobné. Krásne tvarujú nohu, bez nich by sme vyzerali ako kačky. No proste lodičky musia byť, aj keby sme mali dôchodok stráviť s ortézami na nohách,“ oponovala Katka. 
Všetky sme vedeli, koho sú to slová.
Andrea milovala lodičky. Chodila v nich všade, kde sa dalo, raz si dokonca v New Yorku kúpila croscy na vysokom podpätku. A líčila sa skoro stále. Dokonca aj posledné týždne v nemocnici sme vždy museli čakať, keď sme prišli na návštevu. Sestrička nám povedala, že naša Andy sa musí ešte upraviť. Trasúcimi rukami si vždy nanášala aspoň maskaru.
„A prečo som sa ja dnes vlastne maľovala? Tiež nerozumiem... Viete, ako to dopadne...Make-up pre akvabely by som dnes potrebovala, budem celá rozmazaná s fľakmi na tvári...celé zle je toto, dievčatá...celé zle,“ pokračovala Jana vo svojom výpočte dnešných nesprávnych rozhodnutí. 
Auto zastalo. 
Pomaly sme vykročili. A dokonale nalíčené sme svoje 8 cm podpätky zaborili do čiernej vlhkej hliny.