18. února 2023

DOBRÝ AUTOBAZAR - NAPSALA HANA KAVALOVÁ

„Už mám toho dost!“ postěžovala jsem si kamarádce.
„Rok je málem za námi a já se toho šmejda ještě nezbavila,“ řekla jsem už dost naštvaně.
„Tak já ti s tím pomůžu. Zajedu s Tebou a dáme věci do pořádku,“ odvětila kamarádka. „Zbavíš se starého a vyhlédneš něco zajímavého, nového.“
Plácly jsme si.
Vždy je vše jinak. Kamarádka nemohla a syn se nabídl, že ji zastoupí.
Do bazaru jsme dojeli už za tmy. Můj stařičký „pán vajíčko“ dorazil k ceduli „výkup vozů“ a tvářil se docela světácky. Ovšem bez opravdické občanky, tzn. velkého technického průkazu se se s námi nikdo nebavil. Odjížděla jsem smutná.
„Nechceš, mami, ještě zajet na čumendu ke konkurenci?“ zeptal se mě syn a otáčel volantem k dalšímu autobazaru.
Chodili jsme mezi těmi plechovými krasavci.
„Hledáte něco konkrétního?“ zeptal se zaměstnanec firmy a já bezděky vyhrkla můj dávný sen. „Nemáme na parkovišti, ale pojďte, třeba něco najdeme v počítači a necháme ho pro vás přivézt.“
Věděla jsem naprosto přesně, co je pro mě důležité – parkovací asistent a vhodná barva.
„Tady ta červená krasavice je i s parkovacími senzory,“ řekl zaměstnanec a já se zamilovala.
Vycházíme z budovy zpět na parkoviště.
„Promiňte, nezlobte se, že ruším,“ přistupuje k nám naprosto cizí muž.
„Nechtěl jsem poslouchat, ale vidím, že sháníte přesně tu značku, kterou zrovna chci dát do výkupu. Nechcete se podívat?“
Jsem překvapená ze zvratu situace. Dívám se na auto. Dívám se na muže. Líbí se mi. Ten muž. Bude ženatý nebo zadaný, to je jasné. Automaticky pátrám, z které strany přiběhne žena. Nikdo nejde. Chvíli si povídáme o autě a pak si vyměňujeme telefonní kontakt. Pro případ, že bych si to rozmyslela. S koupi auta.
Bohužel, auto není mé barvy.
Naštvaný zaměstnanec bazaru mezitím zmizel ze zorného úhlu.
Ještě naposledy se otáčím za mužem a jdu se omluvit zaměstnanci.
Nakonec si objednávám dovoz vybraného vozu.
Za dva dny se s mužem potkáváme znova.
Oba prodáváme a kupujeme.
A pak jdeme na kafe.
Jak správně předvídala má kamarádka.
„Zbavila jsem se starého a vyhlédla něco zajímavého, nového.“
Správný autobazar moc dobře ví, jak si udržet zákazníka.
„Jako bonus Vám k novému vozu dáme zdarma i nového partnera. Na pozdější reklamaci nebude brán zřetel“.