30. listopadu 2021

Pokřtěno - napsala Míša Čápová

Fotografie Monika Dvořáková
Ručička na hodinkách ukazuje 17:35. Je pátek 26. listopadu a já vystupuji u Dobešky. Poprvé v životě, trochu rozechvěle, vcházím do prostoru divadla Sklep. Poprvé v životě jdu na autorské čtení. Nevím, co mám čekat, ale tuším, že to bude bezva. Poprvé v životě budu na křtu knihy, vlastně knih, a mé těšení dosahuje nebeských výšin. V sále jsou ještě hodinu před akcí.přípravy a zkoušky v plném proudu. Čte se, rapuje. 
Co mikrofony? V pořádku, nic se nesmí ponechat náhodě. 
Kdyby tak věděli, že obavy nejsou na místě. Vše bude perfektní. 
Je 19:05, pojďme do toho. 
Poprvé v životě vidím smáčet knížku šampaňským. I když, jak říká jeden z kmotrů, David Vávra: "Jen pokropit, jen kapičkou."
Autory knihy střídá na jevišti jazz s klavírním doprovodem. 
Zavírám oči, v duchu si louskám prsty. Bravo, chci to slyšet znovu. 
Zpěv střídá čtení, na pořadu dne je i krátký klavírní koncert. 
Proč mám pocit, že si to všichni užívají? 
Pohoda a nadšení je cítit na každém kroku. 
Vivat Daně. Chtěla bych si kus té tvořivé, inspirativní energie ukrojit a odvézt domů. 
Celé Poprvé právě končí. Přišla jsem sice o hodinu dříve, nicméně i tak to bylo krátké. 
Znáte to, příjemné okamžiky utíkají rychle.