22. června 2021

PSANÍ DÁVÁ KŘÍDLA - ZPRAVODAJ 6/2021

Milí přátelé psavci,
zase fungují víkendové i dlouhodobé prezenční semináře

 
V souvislosti se svým červencovým kulatým jubileem částečně začínám přenechávat lektorské žezlo i svým dobře proškoleným následovníkům, aby Lustigova účinná výuková metoda nikdy nezapadla. 😊 V nabídce zůstávají on-line kurzy hlavně pro mimopražské. Snad se po prázdninách povedou i autorská čtení a křty knih. 
Dana



„V mládí jsem psal povídky, v nichž se míchaly styly mých oblíbených autorů. Tento tvůrčí guláš je potřebný, abyste si mohli vytvořit vlastní styl. Proto musíte číst.“ Stephen King




Dana představuje svou pravou ruku Lucii Svibovou
Poděkování Věrce Staňkové a Šimonovi Pravdovi

Věra Staňková vyhrála během pandemie konkurz na vedení Horácké galerie v Novém Městě na Moravě, syn „asi-stent“ Šimon má před dokončením bakalářské práce. Oběma moc děkuju, samozřejmě zůstávají v našem týmu, byť mají před sebou nové výzvy... 
Jejich práci od května zastává Lucie Svibová, kterou mnozí znáte z kurzů jako nápaditou autorku povídek a sci-fi. Má za sebou bohaté zkušenosti personální ředitelky velké firmy. Nyní se rozhodla přehodit výhybku a chce se věnovat tvůrčí práci. Zvládla nejen tsunami po jarní Všechnopárty, ale zabývá se třeba i lepším zviditelněním našich webových stránek...



Červnový National Geographic o CERNu
Reportáž Dany Emingerové o jaderném urychlovači 

Víte, že v sedmadvacetikilometrovém kruhovém tunelu, kde létají částice rychlostí světla se dá jezdit na kole? Nebo že v CERNu trvale pracuje 25 Čechů a další dvě stovky českých vědců tam jezdí kvůli konkrétním experimentům? Tady byl objeven Higgsův boson, bez nějž by částice kmitaly vesmírem a nemohly tvořit atomy ani hvězdy. Vědci jej však nikdy nepojmenovali božská částice God particle, ale naopak mu říkali God damn particle, neboť je rozčilovalo, že tu sakramentskou věc nemohou najít..



Okénko do firemních kurzů
Nové expozice Národního muzea jsou před otevřením

Víc než rok jsme s kurátory jednotlivých sbírek pracovali na textech, které budou dalších třicet let číst návštěvníci z celého světa. „Od začátku jsem věděl, že nejsložitější bude napsat texty tak, aby byly co nejčtivější a zaujaly širokou veřejnost,“ říká Ivo Macek, ředitel Přírodovědeckého muzea.
Ivo Macek, ředitel PM NM
„Dana nám s tím neuvěřitelně pomohla. Bez ní si v zásadě nedovedu představit, že bychom dosáhli výsledku, kterého jsme dosáhli. Nejvíce se mi na ní líbilo, že ačkoliv není přírodovědkyně, tak se vždy statečně vrhala do samostudia témat, kterým nerozuměla, aby byla schopná je lépe pochopit a čitelněji přepsat. Ten elán byl až inspirativní.“ 



Co dělají naši autoři
Asja Žilová zveřejňuje své příběhy ve Vlastě,
Ivana Výborná v rubrice Čtenář reportér v Deníku a
Lence Konopáskové vyšly fotografie v americkém literárním magazínu After hours v Chicagu

Je skvělé vidět, jak se Vám autorsky daří, jak publikujete v novinách a časopisech, píšete své knížky. Zrovna teď vznikají tři společné. Nejdřív plánujeme vydat povídky O dětech a Barvy života za černobílé totality. Příští rok se chystáme dokončit knihu zámeckých povídek o rodu Thurn-Taxisů, kteří žili na přelomu 19. a 20. století na Loučeni.



„Díky vám jsem za poslední tři roky vyrostla. Z holky, co psala doma do šuplíku a v noci snila o svý knize se zrodila úplně nová bytost. Tak trochu spisovatelka... Víme o sobě navzájem věci, který možná neví nikdo jinej. Důvěřujeme si. A nasloucháme si.“ Zuzka Fajmonová




Starší NEWSLETTERY najdete na hlavní liště webu www.psanipodlelustiga.