28. srpna 2019

Metafory

Eiffelova veža je jako rozkročená modelka vyzývavo odhaľujúca len toľko, aby to bolo ešte slušné.
Chorvátské pláže mi pripomínajú Mácháč … všade Česi, pivo a párky.
Rímske koloseum působí, ako by ho tu zabudli filmoví kulisári.
Pohľad do Grand Canyonu je ako pohľad do inej dimenzie sveta. Jemu nie je nič dosť veľké a my sa cítime tak malí.
Hora Říp je pro Čechy asi ako pani Colombová. Ktoréhokoľvek z nich sa na ňu opýtam, ten o nej počul, ale takmer nikto z nich ju nevidel.
Setkání s chudobou v Indii je ako facka, ktorá ti hneď dá odpoveď na to, čo je v živote dôležité.
Potápie v koralovom útese je ako kochanie sa galériou plnou pestrofarebných snových obrazov (namaľovaných pod vplyvom ayahuascy 😊 ).
Španielske býčie zápasy sú ako Jungov tieň. Väčšina z nás si pred tým zakrýva oči, ale v prapodstate by najradšej na to fascinovane zírala.
Cesta k protinožcom je pre mňa ako návrat domov. Tiež tu mám všetko hore nohami.
Úplněk nad Berounkou je jako pohádka, kterou mi vyprávěla maminka za čarovných večeru.
Zuzana Odleváková


Eiffelova věž je jako velká příbuzná Petřínské rozhledny.
Římské koloseum je jako nádherný prstenec upletený z historie.
Hora Říp je pro Čecha symbolem začátku.
Šárka Končalová


Eiffelova věž je jako nádherně rozkvetlá květina.
Chorvatské pláže jsou plné malebných zákoutí, ale i blbých turistů.
Římské koloseum působí, jako rozbořený středověký hrad.
Pohled do Grand Canyonu je nudný, nikdy jsem tam nebyl.
Hora Říp je pro Čechy jako velký krtinec.
Setkání s chudobou v Indii je jako rozbrečené dítě.
Potápění v korálovém útese je jako klid v duši.
Cesta k protinožcům je cesta vzhůru nohrama.
Úplněk nad Berounkou je jako západ nad oceánem.
(Tomáš Kučera)


Potápění v korálovém útesu je jako plavba ve  velkém akváriu. Ryby jsou však větší a je jich víc a více druhů. Od želvy po rejnoka a perutýna či žraloka. A korály mají takové barvy, že snad takové na „suchu“ ani neexistují (což vím, že je nesmysl). Pro mne je to nejsilnější zážitek.
Eifelova věž je jako 5x menší Petřínská rozhledna.
Bohuslava Kopřivová