
Jsme na sklonku sedmdesátých let. Tento svět už je mu víceméně jedno. V padesátých byl neprávem uvězněn kvůli podezření z přípravy atentátu na prezidenta Zápotockého. Ochutnávacího psa v divadelní restauraci ranila mrtvice a pár lidí si to odpykalo. Protože nic nespáchal, nic z něj nevymlátili a v osmašedesátém ho rehabilitovali. Nahluchlou trosku. Za prožitá utrpení dostal trafiku a tou je naše divadlo.
Je prostý. Žije v paneláku, v divadelní lóži a v ředitelně. Rodina ho odepsala. Občas se tváří, že něco režíruje, ale většinou jen do chvíle, než udeří absťák. Netuší, co ti lidé na jevišti dělají, plete si postavy, herce a kulisáky, vynadá nápovědě, že ještě chodí s textem, aranžuje nesmysly, dokud žízeň není nesnesitelná. Pak konečně zvolá: „Pauza!“
Po přestávce se režie v tichosti ujme choreograf a asistent režie. Ředitel se vytratí a při troše štěstí v kuloárech usne.
Snídá červené víno, nosí si ho v kapse nebo v aktovce i k svačině, moc nejí a když tak bujabézu (francouzská rybí polévka), a protože má francouzské lyceum, po ránu si zpívá Marsellaisu, Kdyby ještě dovedl nenávidět, asi by nesnášel své nefunkční pohlaví.
„Co tomu říkáš, Tadeáši? To jsem drzá, viď?“
„To mělo být o mně? Dáš si dvojku červenýho? No, nekoukej furt jak otrávená abatyše... Co děláš dneska večer?“
Moje postava: Notorický divadelní ředitel
Klady?
Miluje divadlo a všechny, kdo ho vytvářejí. Ženy víc. Neubližuje, neškodí, na stranických schůzích baví a pohoršuje soudruhy svými extempore. Za mírnou protislužbu uvede blbou hru začínajícího autora a zodpoví si to.
Zápory?
Aby nepil sám, vytváří notoriky ze svých oblíbenců. Odmítavé dívky si nezahrají.