8. ledna 2023

Zbytečná - napsala Jana Brabcová

Jsem lesklá i matná, praktická i elegantní. Jsem dychtivá přinášet radost.
Mám hrot jemný jak dráp něžné milenky, smyslně prohnuté boky a sametově matnou černou opěrku prstu. Zůstává po mně tmavě modrá stopa. Miluji nepopsaný list kvalitního papíru! Stříbrný klip ozdobí kapsičku manažerského saka a ocení ho i malé dámské pouzdro.
Když mne v Číně zkompletovali a vdechli mi mou modrou duši, těšila jsem se na plavbu velkou lodí. Do Evropy, kde bude můj nový domov! Jak jsou ti Evropané jiní. A jak jinak voní...
Představovala jsem si něžnou ruku ženy, které pomohu napsat milostný dopis, nebo snad mužné prsty, které mne sevřou a energicky podepíšou významnou smlouvu?
Jen aby mne nešoupli nějakému úředníkovi, který bude jen škrtat!
A teď už otevírají naši krabici a konečně jsem na světle ve své plné kráse! Ach ne, do boku se mi zakusuje gravírovací hlavice a do lesklého kovu ryje jakési logo! Au! Ale možná to zvýší moji hodnotu, teprve teď si mne nechají v té správné společnosti!
"Hele, Karle, vyzkoušej ty propisky, než je pošleme zákazníkovi, ať si neuříznem ostudu tím šitem z Číny!"
 Studená vlhá ruka mne osahává po celém těle a pak přiloží k jakési lepenkové krabici. 
"Tahle nepíše, co s ní?"
Ale ne, ne, píšu, jen musíš odstranit tu krycí kuličku na hrotu! Snaž se trochu!
"Karle, bodni na to, rovnou ji hoď do odpadu! A nezapomeň je všechny nejdřív rozebrat, recyklujem!"