11. ledna 2022

Plán - napsal Tadeáš Jelínek

"Poklidný večer v hospodě můžou zkazit dvě věci: lovci odměn nebo ještě hůř ožralý velrybáři," prohodí Edward ke svému příteli Tatchovi. 
"Moje řeč, chlape," odpoví mu muž v černém kabátě, kterému však nikdo mezi piráty neřekne jinak, než Černovous. Tatchova ústa se totiž ztrácejí v tmavém strništi a jeho temné oči teď zírají na opilé velrybáře.

"No, co jsem to chtěli vlastně probrat…" zašeptá. 
"Chtěl jsi mi říct ten tvůj “brilatní“ plán, Thatchi," řekne ironicky Edward. 
"Jak to myslíš - “brilatní“?!"
"Víš, nechci se tě nějak dotknout,Thatchi, ale většina tvých plánů končí tím, že něco odbouchneš nebo rozpoutáš úplnej chaos."
"No, aby ses nepodělal!" řekne uraženě Černouvous. 
"Nechtěl jsi mi říct ten plán?" přeruší Edward Thatcovo trucování.
Thatch v mžiku vytáhne mapu, na které je zachycen celý Karibik. 
Edward se naklonil nad mapu a Černouvous také. 
"Tady jsme my v Nassau," ukázal Černouvous prstem na ostrov vedle Baham. "A zde je Cat Island," vystřelil prstem na malý ostrůvek vzdálený tak půl dne cesty. 
"A co má bejt?" zeptá se Edward. 
"Podle mýho informátora tam má bejt zakopanej poklad španělského kapitána, kterej ho tam nechal kvůli Britům…"
"A kolik?" přeruší ho Edward. 
"Třicet tisíc," zašeptá Černouvous. ¨
Edward na něj nevěřícně vytřeští oči. 
"Dobrý, ne?" zasměje se Thatch.
"Celkem slušný… ale je v tom háček, co?"
"Maličkatej," zašeptá Černovous. 
"A jakej?" 
"Už tam jsou Španělé."
"Tak proč mi to říkáš, když ho už nejspíš maj!" rozzlobí se Edward. 
"Ale oni nevědí kde je."
"Aha a kdo to teda ví?"
"Já, chlapče, JÁ!" řekne hrdě Černovous. 
"Dobrá, ale jak nás chceš dostat přes hlídkující Španěly?"
"Né já, ale Britové…" usmál se ďábelsky Černovous. 
"Nechápu," odpověděl Edward. 
"Víš, chlapče, nějakej anonym dal typ Briťákům, že se tam schovávaj celkem dobrý prachy. A oni řekli, že maj hodně velkej zájem, aby dostali ty prašule pod nos Králi Jiřímu." 
"A hádám že ten anononym jseš ty…"
"Správně!" vyštěknul ze sebe Černovous. 
"A oni nevědí, že tam jsou Španělé?" otázal se Edward. 
"Ne!" 
"Dobrá. Jestli to chápu správně…" začal Edward, "tak tam nalítnou Britové a ty se pomlátěj se Španělama a vytvoří tokový chaos, že tam proniknem úplně bez problému a šlohnem tu bednu?"
"Přesně, chlapče!" odpověděl mu Černouvous. 
"A kdy tam dorazej ty Britové?"
"Zítra ráno."
"Hele, a proč sis mě vybral jako parťáka, proč jsi nevzal třeba Becketa a nebo Kida?" zeptal se nedůvěřivě Edward. 
"Tvoje loď je na to jako dělaná… je rychlá a tichá."
"Takže pojedem na jedný lodi?"
"Jo, bude menší pravděpodobnost, že nás zmerčej," odpověděl mu Černovous. 
"A kdy teda vyrážíme?"
"Hned teď," zavelel Černovous. 
"A není tam ta pevnost Santa Maria?"
"O to jsem se postaral," řekl Černovous. 
V ten moment do nich strčil opilý velrybář. Byl úplně na mol, spadl na stůl vyklopil Černovousovi do klína celý korberl piva. Černovous zrudl a vyletěl. Podíval se velrybáři do oči a pronesl: "Tos podělal, chlapče!"
Edward si řekl, že je čas odejít a vstal ze židle. 
Když byl ve futrech hostince, tak se otočil a křikl na Černovouse: "Čekám v přístavu!"
Černovous se na krátkou chvíli podíval na Edwarda. "Jasný!" křikl a zároveň nepřestal mlátit velrybářovou hlavou o dubový stůl. 
Ten chlap je fakt magor, pomyslel si Edward, když stoupal na Kavku. Přitom slyšel Tchatchův ďábelský smích, který vycházel z hostince. 
"Koho zase ten magor mrzačí?" zeptá se Edwarda jeho kormidelník Adewalé. 
"Napínáme plachty, Adé," oznámil Edward. 
"Rozkaz… a kam vyplouváme?" zeptá se Adewalé.
"Cat Island, příteli…"






Zadání:
Napište příběh na jednu stránku, který bude zasazený do zajímavého, obecně neznámého a neobvyklého prostředí (historie, povolání, věda, odlišná kultura, sociální vrstva / skupina) - příklady: příběh zasazený do řecké mytologie / mezi pravěké lovce / velrybáře 16. století / velrybáře (nelegální z Japonska) z dnešní doby / sportovce / horolezce...
Fantazii se meze nekladou, ale nejdůležitější je příběh a postavy v něm
Z toho, co zjistíte, použijete jen to nejnutnější a do pozadí příběhu 
Z vaší "rešerše" nepoužijete všechno, ale ani odborník by v dané problematice neměl najít chyby (příklad že chobotnice má 6 chapadel)