10. října 2020

Siréna - variace na téma Pavlovy povídky z pohledu ženy

Cyklus z pohledu ženy
Z hlubokého spánku mě vytrhlo hlasité pípání. Jirka nic. Píp píp píp, píp píp píp. 
„Vypni už ten krám!“ nevydržela jsem. 
Jirkova ruka se vysunula zpod peřiny a konečně budík zamáčkla. Pak otočil svou rozcuchanou hlavu a podíval se na mě tím rozostřeným pohledem, který má vždycky, když dostane chuť na sex. Otočila jsem se na druhý bok a předstírala spánek. 
Naštěstí pochopil, vstal z postele a odešel do kuchyně.
(Hana Novotná)


Siréna
Zvuk ječící sirény se mi zadíral do mozku.
„Sakra, co to je?!“
Otevřela jsem oči a šťouchla Jirku do boku. „Vypni už ten krám, to se nedá!“ Jirka konečně budík zaklapnul a já se vztekle přetočila na bok. To se fakt nedá! Nenechá mě vyspat ani o víkendu! Propadal jsem se do měkkých vln slastného spánku zaklapnutých budíků, když další hluk zaútočil na můj mozek.
„Já ho zabiju!“ Odkopla jsem peřinu, vyskočila z postele a rozrazila dveře do kuchyně.
„Zbláznil ses?!“ Civěl na mě jako jeliman.
„Copak se děje, lásko?“
„Vrrr!“
(Nataša)


Manžel na zabití
"Vždyť je neděle, co ten budík. Hned ho vypni, zbláznil ses?"
"Promiň, snad se zas tak moc nestalo, klidně spi dál".
"To se tedy stalo, teď už asi neusnu, jsi nemožný a sobecký".
Snažila jsem se usnout. V tu chvíli mě vyrušil zvuk kávovaru.
Tak teď už toho mám opravdu dost. Vyskočila jsem z postele a šla ho zabít.
(Bohuna)


Krásná sobota 
„To si snad děláš prdel!“ zařvu na Jirku tupě civícího z okna v kuchyni.
„Ale copak je, lásko?“ zeptá se jakoby nic, čímž mě ještě víc rozčílí.
„Normální lidi ještě spěj a ty už tady děláš rámus s kávovarem.“ 
Nečekám na jeho odpověď, prásknu za sebou dveřmi a jdu se zachumlat zpět do teplých peřin. Je sobota ráno a já bych v posteli nejradši strávila celý den. Vzala bych si sem popcorn, sušenky, kyselý okurky a další prasárny, které v těchto dnech vždycky tláskám, pustila si nějakou slaďárnu a dojímala se nad ní. 
(Anna Vocelová)


Variace na téma Pavlovy povídky Cyklus z pohledu ženy.