LITERÁRNÍ DÍLNA NA ZÁMKU LOUČEŇ 16. – 19. dubna 2020

Věnujte (si) vánoční dárek: jarní psaní na zámku!

Máte všeho dostatek a přesto někdy cítíte, že Vám život utíká pod rukama? Bojíte se vyhoření? Anebo prostě Vám chybí hravost a více radosti? Pak právě pro vás je čtyřdenní literární dílna na zámku Loučeň pod vedením spisovatelky Dany Emingerové a jejího lektorského týmu. 

Zámek Loučeň





















Tam, kde se nymburské Polabí zvedá do Loučeňského hřebene, se rozléhá tajuplný Svatojiřský les. Nad tímhle místem se vznáší unikátní genius loci, stvořený starobylými legendami, keltskou mystikou a mariánským kultem. A právě tam leží zámek Loučeň, kde budeme čerpat inspiraci.

Čtyřdenní kurz Dany Emingerové ve spolupráci s dalšími lektory se koná 16. – 19. dubna 2020.

https://forms.gle/LvTzUZ4tU9mg6B7C6


Čtvrtek 18:00 – 22:00
Pátek a sobota 9:00 – 18:00
Neděle 9:00 – 16:00

Kurz je určen pro 16 až 20 osob, které budou pracovat ve dvou skupinách (začátečníci – pokročilí) i společně.

V programu bude prohlídka zámku i výlet do Svatojiřského lesa, opředeného mnoha tajemstvími.

Arnošt Lustig a Dana Emingerová

Pokročilí se zúčastní autorského čtení na zámku v sobotu večer.

· Pokročilí budou tvořit příběhy inspirované zámeckým prostředím, jeho historií i současností.

· Začátečníci si osvojí základy tvůrčího psaní podle Arnošta Lustiga.



CENA: 6980,- Kč

V ceně kurzu je zahrnuto ubytování na tři noci (dvě osoby v pokoji).
Počet míst je omezen, takže přednost budou mít ti se zaplaceným kurzovným. 

Dopravu si zajišťuje každý individuálně, ale je možné koordinovat odjezdy z Prahy a Brna.
Do poznámky v přihlášce dejte vědět, kdo by měl o společnou dopravu zájem. I to, kdo chce sám bydlet za příplatek 3000 Kč (počet jednolůžkových pokojů je omezen).

Stravování, případně plná penze se bude řešit až na místě či těsně před kurzem.


Během lekcí panuje uvolněná rodinná atmosféra, byť lektor musí být přísný, co se týká plnění zadaných úkolů. To je podmínkou, aby semináře mohly dobře fungovat a bylo o čem diskutovat.
První domácí úkoly dostanete už před začátkem kurzu.
Pro začátečníky:
· Přečíst předmluvu knihy Umění fikce.
· Napsat cca jednostránkové vyprávění (nikoliv úvahu) na téma Můj nejzajímavější
zážitek.
Pro pokročilé:
Přečíst si o zámku Loučeň a Svatojiřském lese.


Zámek Loučeň, který byl vystavěn ve 14. století, je romantickou památkou s původními interiéry.
Obklopuje ho rozlehlý anglický park, který před několika lety obohatil jeden celoevropský unikát - totiž soubor 12 labyrintů a bludišť.
Zámek je výjimečný i tím, že nabízí prohlídky zásadně s kostýmovanou postavou, speciální dětské či čokoládové prohlídky, ale i pikniky v přilehlém parku a soutěže a programy o zámeckých slavnostech pořádaných vždy první sobotu v měsíci.

Literární práce těch nejlepších účastníků kurzu, které se stanou součástí zámeckého dění v době turistické sezóny, odměníme slevou 25% na další víkendový seminář pro pokročilé v Praze či v Brně. Z těchto úspěšných autorů navíc vylosujeme výherce, který získá dvoudenní kurz úplně zdarma.



Co se dozvíte, jste-li začátečníci?
· Psaní nesmí být nuda
· Jak důležité jsou proporce
· Práce s detaily při popisu
· Pět nejlepších způsobů, jak posunout děj
· Jak namixovat dobrý text ze správných „cihel“
· Proč píšeme aneb jaké poučení z našeho textu plyne
· Co je rezonance
· Co říkal už Aristoteles 350 let před naším letopočtem
· Co říkal Arnošt Lustig, O. Pavel, E. Hemingway a A. P. Čechov
· Jak se píše o lásce - co říkal už Platón
· Jak a kdy používat sprostá slova – co říkal Karel Čapek
· Praktická cvičení a debaty nad všemi texty, stvořenými při semináři i donesenými


https://forms.gle/LvTzUZ4tU9mg6B7C6