15. srpna 2023

Zázrak - napsala Lucia Rimarčíková

Jana se zastavila na schodech kostela svaté Ludmily. Po nedělní mši se pokaždé cítila tak povznesená a požehnaná. Ale s každým schodem, kterým klesala k dlážděnému chodníku Náměstí Míru, klesala také její povznesená nálada. Nikdy to moc dlouho nevydrželo. Vůně kadidla, modlitby ani magické zvuky varhan nepřehlušily bezvýchodnost její situace. Manžel se k ní nevrátí a dluhy, které nasekal, má na krku ona. Předražený advokát jí nepomohl, obral ji 
o zbytky úspor a ona teď bude muset hledat druhou práci a levnější podnájem. 
Žádný zázrak se nekoná! Co budu dělat? Bože, dej mi už konečně nějaké znamení! Svatá Ludmilo! Copak nevidíš tu nespravedlnost? Kdo mi pomůže? Povzdechla si a udělala pár kroků k tramvajové zastávce, když si všimla, že naproti ní jdou tři ženy a každá tlačí invalidní vozík. Na každém vozíku seděla mladá žena s fleecovou dekou přes nehybné nohy. Jana se trochu zastyděla...

(upravila lektorka Nataša)





Původní verze:

Že by zázrak?
S kamarádkou Janou jsme seděli na venkovní zahrádce cukrárně na Náměstí Míru kousek od kostela. Zrovna jsme si pochutnávali na medovníku a v tom jsme viděli, že před kostelním parkem šli tři ženy a každá tlačila invalidní vozík. Tak jsme si s Janou povzdechli a řekli, Bože, jaké máme štěstí, že jsme zdravé. Dávali jsme si další kousek do pusy, ale v tom vidíme, že lidé z vozíku se postavili, no v té chvíli mi vypadl medovník z pusy a vykřikla jsem, to je zázrak. Ale za chvilku jsme byli ještě ve větším údivu, protože ženy, které vozík tlačili si doň sedli a sedící je začali tlačit. Nastal výbuch smíchu, protože na straně vozíku bylo napsáno sociální pracovnice ve výcviku.