20. února 2023

REKLAMACE - napsali Viktória Jackuliaková Murínová, Vojtěch Veselý, Eva Svobodová, Lenka Růžková

Jana u predajcu telefónov
Viktória Jackuliaková Murínová

- Dobrý deň, prosím vás mám nový telefón, ktorý mi včera zamrzol a vôbec s ním neviem nič urobiť. Nereaguje na dotyk proste nič. Veľmi sa ponáhľam a dnes čakám dôležité telefonáty.
- Akože čo som s ním robila. Počúvala som Paradise od Coldplay a buuum! Zasekol sa.
- To je super, že je to aj vaša obľúbená pesnička, ale viete mi urgentne pomôcť? Vážne sa dnes ponáhľam.
- Oki, moje meno je Jana Nováková a pred týždňom som u vás kupovala tento mobil. Mali by ste to mať v systéme. Moja adresa? Ulica 1. mája fúúú číslo teraz neviem. Buď 23 alebo 32? Som čerstvo presťahovaná. Počkajte vo vrecku mám občianku.
- Áno, Ulica 1. mája 23.
- Ako to myslíte, že mám počkať. Neviete to vyriešiť so mnou vy? Prepáčte, ale ja sa veľmi ponáhľam. Ráno som sa ponáhľala aby som tu bola prvá až som mala na raňajky veľmi pochybnú automatovú kávu.
- Oki, a koľko budem ešte čakať, kým to opravíte? Čakám tu už dve hodiny.
- Aha, to ste rovno mali povedať, že večnosť. Skoro ako od posledného sexu. Tak to vám teda prístup, za ktorý vám veľmi pekne ďakujem.
- Áno, Áno počkám.


Lumír v optice
Eva Svobodová

Páni, to je teda kopec, než sem člověk doleze! Dejchám jak čtyři a těch koblih jsem neměl ráno jíst tolik, sotva se valím.
Nesu ty rozbitý brejle, jak jsem vám volal. Počkejte, mám je tady v kapse. Ne, nebojte, samozřejmě v pouzdru.
Koukněte, jedna nožička vyviklaná a druhá už odpadla. To je teda zboží, to vám řeknu. Když jsem bydlel ještě v Manětíně, tak tam jsme měli optiku, kde jsem kupoval brejle celej život, a nikdy se mi něco podobnýho nestalo. To až tady v tý vaší nóbl Praze. Holt stárnu a musel jsem se přestěhovat k dceři, aby mě prý měla víc na očích a pomohla mi. Prdlajs, můj barák chtěli, aby měli kam jezdit na chalupu. V Manětíně je krásně.
Vy znáte Manětín? Nepovídejte? Jo aha, jezdíte tam na festival? No ten mi taky pil krev! Samej kravál a bordel vokolo. Jenom jednou, to když přijela Maruška Rottrová, tak to jsem poslouchal u plotu. Vono to stejně bylo slyšet všude. Když spustila Kůň bílý pádí, to jsem zpíval i s ní.
Holt Maruška je pořád čupr ženská, krasavice i po sedumdesátce, co říkáte? To já kdysi chodil s holkou, co jí byla navlas podobná. To víte, já byl taky mladej, i když to dnes už nevypadá! To byste se červenala, kdybych vám vyprávěl, co jsme se navyváděli. No ale máte pravdu, to už je hodně dávno. A nebožka Růža už je taky na pravdě boží, takže v týhle oblasti jsem už úplně trop.
Jojo, chápu, zpátky k těm brejlím. Vy tady furt někam spěcháte. Doufám, že to půjde opravit, nechci žádné nové, stejně nic nevydrží, je to šunt.



Zadání: 
Vymyslete si postavu, o které musíte vědět všechno! Postava jde něco reklamovat do obchodu. Napište monolog – hovoří jen postava zákazníka (prodavače neslyšíme). Během hovoru se musíme dozvědět:
1/Jaká je oblíbená písnikča
2/Co má v kapse
3/  Kde bydlí
4/Kdy měla první či poslední sex
5/Co ráno snídala