24. ledna 2022

Cestovatelské metafory

Potápění u korálových útesů je jako návštěva cizí planety. Objevíte tam úplně jiný život a nikdo tam o vás nestojí.
Eiffelova věž je jako čtyřstranné štafle, na které se se sice špatně leze, ale je z nich báječný výhled.
Chorvatské pláže jsou jako Tetris. Chvíli to trvá, než se někam naštelujete, ale nakonec se tam to místo vždycky najde.
Římské koloseum působí jako obří zapékací forma. A taky to uvnitř kdysi vřelo.
Pohled do Grand Canyonu je jako pohled obryni mezi nohy.
Hora Říp je pro Čechy jako Mekka pro muslimy. Ale nerozdává se tam život věčný, takže se tam nikomu nechce.
Setkání s chudobou v Indii je, jako když se ocitnete ve špatném snu. Netušili jste, jak vás vyděsí a chcete se rychle probudit.
Španělské býčí zápasy jsou jako drogy. Víte, že by se měli zakázat, ale když je zkusíte, pohltí vás.
Cesta k protinožcům je jako výlet do ráje, který Adam s Evou ještě nestihli zkazit.
(Petra Pircová)


Hora Říp je totéž jako Vatikán pro papeže.
Eiffelova věž je jako Petřínská rozhledna.
Chorvatské pláže mi připomínají skládku, všude obaly a plasty.
Setkat se s chudobou v Indii je jako zažít válku.
Potápění u korálových útesů je jako cesta rájem.
Španělské býčí zápasy jsou jako týrání psa uvázáním na řetěz.
Cesta k protinožcům je jako dobrodružná plavba přes oceán. 
Měsíc nad Berounkou je jako balení klukem, co hraje na kytaru.
(Petra Zelenková)