27. června 2025

Reklamace brýlí - napsaly Barbora Smýkalová a Hana Procházková

Hlavně ne čočky
Dobrý den, můžu vás poprosit? Já bych potřebovala reklamovat tyhle brýle, prosím. Tady jsou, jejda ne, haha, to jsou žvýkačky, špatná kapsa. Tyhlencty kalhoty mají strašně moc kapes, jsou nový, ještě jsem si nezvykla, kde co je. Tady jsou ty brýle, vidíte, tady jim vypadává sklíčko a víte, já bez nich dost špatně vidím. Jejda, tady jsou trošku špinavý, to bude asi marmeláda, snídaně, haha. Cože? Ne, nebojte, normálně je nosím v obalu, to jen teďka jsem si je nachystala rovnou do kapsy, víte. Většinou je mám stejně na očích, i když můj přítel říká, že vypadám líp bez nich, ale když mě z čoček hrozně bolí hlava a hlavně, s čočkama člověk nemůže brečet, jinak se vyplaví. A to já docela často, víte, brečím, kvůli škole a maturitě, a tak. A pak taky kvůli té příšerné kočce, co má přítel doma. Dneska jsem u něj spala a ta hrozná kočka si lehla k nám do postele, a já celou noc slzela. No, chápete, přítele to strašně štve, když celou noc jenom brečím a on z toho nic nemá. No každopádně, čočky prostě nepřipadají v úvahu. Chápete, takže ty brýle by se mi docela hodily. Myslíte, že to půjde reklamovat? Už za týden? Tak to je super, to bude mamka ráda, že nemusí kupovat nový. A mám si je vyzvednout tady? Kdybyste mi je poslali, bylo by to lepší, nejsem odsud totiž. Jo, adresa Loučná nad Desnou, 30. Tam to neposíláte? No jo, to chápu, hrozná díra. To nevadí, přijedu si pro ně. Mockrát vám děkuju, nashledanou!
(Barča Smýkalová)

Zadání:
Vymyslete si postavu, o které musíte vědět všechno. Vaše postava jde reklamovat brýle do optiky. Napište monolog – hovoří jen postava zákazníka (prodavače neslyšíme). Během hovoru musí na sebe během  prozradit:
Co ráno snídala, kde bydlí, co má v kapse, jaká je její nejoblíbenější píseň a kdy měla první či poslední sex. 


Balík
Dobrý den. Dnes mi dorazil balík z vašeho obchodu. S velikým zpožděním, ale ano, dorazil. To by tolik nevadilo, kdyby objednané sluneční brýle neměly rozbitá sklíčka a nebyly v jiné barvě. Za mých 28 let jsem neviděla tak špatně zabalenou zásilku a chtěla bych to prosím reklamovat. Vše co šlo pokazit se pokazilo. Jednou to pochopím, chyby se stávají. Dokonce dnes se mi povedl přepéct toust a omylem vyhodit vajíčko místo skořápky. Ale aby se to stalo dvakrát po sobě? Mé kamarádce Lence totiž také dorazila včera zcela polámaná objednávka od vás.
Dobrá, tento pár si tedy mohu nechat a pošlete mi správný. Ano ano, byly to ty černé se zlatým vzorem. Aby mi hezky ladily k černému saku a zlatým náušnicím, že? Číslo apartmánu je 304 prosím, ne 306. Jinak ta doručovací adresa je správně, ano. Haló, jste tam? … to mluvíš celou dobu ty?! Až podle adresy mě poznáš? Jméno se ti už vypařilo, co? To jsou mi ale náhody. Prosím? Opravdu se na tohle ptáš při reklamaci zboží? To se pak nediv, že jsem to s tebou před dvěma lety ukončila. Radši mi jdi zabalit pořádně ty brýle. A nepřej si mě, jestli to přijdeš doručit osobně. Tak či onak přicházíte o zákazníka. Nashle.
(Hana Procházková)