Stránky

16. května 2025

Tajemství reklamy - napsal Marc Ezzeddine

V roce 2022 jsme ve škole dostali v rámci předmětu ekonomie za úkol najít si na 2 týdny stáž, abychom se seznámili nejen s postupem hledání práce, ale také s chodem pracovního prostředí jako takového.
Já jsem skrz tátu našel stáž ve filmové produkci na Barrandově, kde jsem mohl sledovat proces vytváření reklamy. Samozřejmě jsem se pouze nekoukal ale také jsem musel dělat nějakou práci. Byl jsem tzv. “runner”. Běhat jsem sice nemusel, ale musel jsem téměř neustále obcházet ateliér a plnit menší úkoly jako např. sběr odpadků, obsluha klientů, atd. Prostě mravenčí práce. Moje úkoly jako takové moc záživné nebyly, ale alespoň jsem během práce mohl pozorovat průběh natáčení.
Mou nejméně oblíbenou prací bylo říkat lidem, aby si nasadili roušky. Tou dobou (rok 2022) se od jejich nošení v každodenním životě již upustilo, avšak v ateliéru se z nějakého důvodu jejich nošení stále požadovalo.
Přestože moje práce nebyla nijak zvlášť technicky náročná, tak jsem se vracel domů velmi unavený. Velkou roli v tom nejspíše hrál fakt, že jsem párkrát musel vstávat do práce kolem 5 nebo 6 abych mohl v 7 být v ateliéru. Velkou výhodou bylo, že v těchto případech pro mě a další runnery poslala firma auto aby nás dovezla do práce.
Nejvice jsem si užil den, kdy jsem dokonce dostal kontrolu nad dálkovým ovládáním světelného nápisu a hlasového signálů, které oznamují lidem v budově ať se ztiší, jelikož právě probíhá natáčení. V tu chvíli jsem si připadal jako opravdový člen štábu.
Během svého pobytu jsem si mimo jiné uvědomil, kolik lidí z různých odvětví se podílí na přípravě takového projektu. Kromě klasických rolí jako jsou režisér, producent, kameraman a herec se zde objevil také tzv. “beerstylist” a “food stylist”, kteří měli na starost udržování dobrého vzhledu jídla a pití ve scénách. Hádám, že zejména beerstylist zde byl jednou z nejdůležitějších osob vzhledem k tomu, že se zde natáčela reklama na pivo. Pokud vás někdy zajímalo, proč jídlo či pití vypadá ve filmech a reklamách vždy tak dobře, tak to je zásluhou těchto lidí.