Jednodenní kurz v ČTK - 26. listopadu 2019

Každý z nás téměř denně něco píše. E-mail příteli, článek do odborného časopisu, zprávu šéfům, blog, seminární práci, žádost na úřad, esej, možná i povídku... Ale umíme to tak, abychom bez zbytečného balastu dokázali poutavě, stručně a s lehkým perem vystihnout podstatu? Kolik popsaných stránek hodíme sami rovnou do koše, když nezaujmou naši pozornost? A kolik zbytečně vynaložené práce se za nimi skrývá?!

Pokud se chcete naučit rychle a dobře psát, přihlaste se do kurzu Psaní podle Lustiga. Jednodenní seminář vede novinářka a spisovatelka Dana Emingerová po vzoru svého literárního učitele, o němž vydala knihu Živel Lustig – jak se píše kniha.

Pro koho

Tvůrčí psaní podle Arnošta Lustiga je určeno pro začátečníky i pro psavce, kterým základy žurnalistiky nestačí a chtějí se naučit vystavět své reportáže, fejetony a případně i literární texty tak, aby pro čtenáře nikdy nebyly nudné. Kurz je otevřen pro maximálně dvanáct lidí... Budete číst své texty, diskutovat, naslouchat jeden druhému. A upřímná zpětná vazba vás posune kupředu jako blesk.

Obsah kurzu 

Během jednodenního semináře poodhalíte roušku tajů a zákonitostí nejlepšího psaní, které geniálně zakódoval už Aristoteles dávno před naším letopočtem a nejslavnější autoři pak dál rozvíjeli. Dozvíte se, kdy musíte být originální a co se naopak pečlivě učit od svých předchůdců a zkušenějších kolegů. Chcete-li kurz maximálně využít, přineste už s sebou vlastní jednostránkový text na téma Můj nejzajímavější zážitek. A pokud jste nedočkaví, právě z Živla Lustiga se dozvíte více, co vás na kurzu čeká.

Domácí příprava

K úvodnímu studiu je třeba přečíst předmluvu knihy Umění fikce.
Napište cca jednostránkové vyprávění (nikoliv úvahu) na téma Můj nejzajímavější zážitek. Inspiraci můžete najít zde.

Program kurzu

  • Psaní nesmí být nuda
  • Co říkal už Aristoteles 350 let před naším letopočtem 
  • Co říkal Arnošt Lustig, O. Pavel, E. Hemingway a A. P. Čechov 
  • Proč píšeme aneb jaké poučení z našeho textu plyne 
  • Co je rezonance 
  • Debata nad donesenými texty na zadané téma Můj nejzajímavější zážitek 
  • Jak důležité jsou proporce 
  • Práce s detaily při popisu 
  • Pět nejlepších způsobů, jak posunout děj 
  • Jak namixovat dobrý text ze správných „cihel“ 
  • Jak se píše o lásce - co říkal už Platón 
  • Jak a kdy používat sprostá slova – co říkal Karel Čapek 
  • Praktická cvičení a debata nad texty, stvořenými při semináři

Kdy: 26. listopadu 2019

Kde:  
Akademie ČTK
Opletalova 5-7, 110 00 Praha 1
tel. +420 222 098 201 

Lektor:

Přihláška: