13. dubna 2018

Lady Karneval - napsala Milada Kašparová

Ondřej Nepela v roce 1972 
Jsem v porodnici již třetí den. Jako prvorodička jsem nejistá, vyplašená. Z rádia zpovzdálí slyším píseň Lady Karneval od Karla Gotta. Od té doby ji miluji, zní mi jako pozdrav z nebe.
Konečně rodím. Trvá to dlouho, přicházejí komplikace a síly ubývají. Bojím se o své dítě. Píseň již dávno dozněla.
Ondřej Nepela vyhrál zlatou medaili v krasobruslení na MS. Doktoři jásají, národ jásá. Já myslím na děťátko, nevím zda to bude holčička nebo kluk, chtěla bych holčičku.
Okolo mě je najednou několik doktorů a radí se co se mnou. Porod již nepůjde normální cestou! Budu bojovat.
Po třech dnech jsem konečně porodila, již je dobojováno. Je to holčička, jmenuje se Romanka, je zdravá, je krásná, má černé vlásky po tátovi. Je nejkrásnější na celém světě a je má. Jsem unavená, vyčerpaná, hrdá a jsem máma!
Dnes mám dvě děti a tři vnoučata, miluji je a jsem na ně pyšná.
Nedávno jsme byly s Romankou na koncertě Karla Gotta, i ona miluje píseň Lady Karneval. Čím to???


















































Porod
první verze
Jsem v porodnici již třetí den. Děťátko se mi mělo narodit již před třemi týdny. Dává si  na čas. Možná to bude holčička, asi se fintí na svět...
Je večer a já už jsem strašně unavená a vyčerpaná. Ale nikdo si mě nevšímá, nikdo ke mně nepřichází. Cítím se tak sama. Jen zpovzdálí zní z rádia píseň Lady Karneval od Karla Gotta. (Od té doby mi vždycky její melodie už bude znít jak pozdrav z nebe.)
Píseň skočila a komentátor oznámil, že právě vyhrává Ondřej Nepela zlatou medaili v bruslení na mistrovství světa. Doktoři se radují, národ jásá.

Já naopak trpím. Už to snad nevydržím! Vždyť už musím porodit. Stydím se křičet. Ať už sakra někdo přijde!!!
Síly docházejí, cítím se tak slabá, špatně se mi dýchá. Někam se propadám...
Když otevřu oči, stojí okolo mě několik doktorů a radí se co se mnou. Porod již nepůjde normální cestou, nemám už kontrakce ani ozvuky.
Bojím se o dítě! Co to znamená?
Doktor volá: „Přivezte kyslík!“
„Kyslík není.“
„Někdo ho přivezte z jiného sálu.“
Za chvíli už ho dostávám.
„Už nemůžeme dělat císaře, přivezte vakuumextraktor.“**
Právě jsem porodila, děťátko pláče, je zdravé a je to holčička. Romanka. Je krásná, má černé vlásky po tátovi. Jsem unavená, vyčerpaná, ale šťastná. Jsem MÁMA.
Dnes už mám dvě děti a tři vnoučata. Jsem pyšná máma a babička.
Nedávno jsme byly s Romankou na koncertě Karla Gotta. I ona miluje píseň Lady Karneval. Čím to asi? :)


_______________________________________
** akuumextraktor má urychlit porod, když je rodička vyčerpaná a hrozí ohrožení plodu. Kovový zvon se po nastříhnutí zavede do porodních cest a nasadí na hlavičku plodu. Vytvoří se podtlak a  hlavička plodu se porodí, pak se podtlak zruší a dokončí se porod.