30. března 2017

Pan Ajmisjů - láska přes internet - napsala Dana Emingerová

DE
Láska přes internet byl název romantického filmu. Já jsem podobný virtuální vztah sledovala „v přímém přenosu“. Před mýma očima se s tajuplným cizincem spřátelila na seznamce moje kamarádka Barbora.
Barboru opustil manžel přesně v okamžiku, kdy dospívající děti vylétly z hnízda, takže se po životě, plném péče o rodinu, najednou cítila strašně sama. A proto jsme ji s kamarádkou Milenou vytáhly na týden k moři. Jenže pár dní před odjezdem vstupil do hry ten Anglán. Jmenoval se Greg. Byl to přímo Magic Greg - jak z nějaké pohádky. Snědý kovboj na divokém koni...

Každý večer Barboře telefonoval přes Skype z Afriky, kde jako stavitel dohlížel na budování britského obchodního centra v Tunisu. Po rozchodu se svou ženou se snažil "změnit svůj život mimo Anglii". Jeho další štací měla být Praha. Tady se chtěl movitý architekt usadit, najít si novou ženu... A úžasným řízením osudu potkal na internetu Barboru.
Mezi všemi adeptkami seznamky si ho získala tím, jak zpočátku vytrvale odrážela jeho upřímné projevy náklonnosti. Ačkoliv jí několikrát denně bombardoval milostnými psaníčky „I love you, I miss you“, neustále mu opakovala, že nic neslibuje, dokud se v Praze nepotkají na živo. Ale já vím, že v očích už měla hvězdy a strašně jí to slušelo. Prostě bylo jasné, že příroda a hormony začaly pracovat a Barbora byla zamilovaná.
„Jak jsou ti cizinci ve vyjadřování citů mnohem expresivnější, než Češi! To jenom u nás jsou chlapi nekňubové, co se stydí říct ženské: Miluju tě. Stýská se mi po tobě...“ rozplývala se Milena nad Anglánem, kterému jsme začaly říkat pan Ajmisjů. Po telefonu až žárlivě Barboru kontroloval na každém kroku. Připadalo mi to podezřelé, protože - přece jen - zatím se viděli jen na monitorech... ale nechtěla jsem působit jako závistivec, a tak jsem brzy přestala sýčkovat. Navíc díky Gregovi Barbora začla rychle nabývat své ztracené ženské sebevědomí.
Dlužno však přiznat, že jsme jí vlastně opravdu záviděly. Zatímco ona dostávala od snědého krasavce Grega kaskády milostných esemesek „I miss you, my magic honney“, mě psal manžel třeba: „Nemůžeme najít rovnátka.“ Nebo: „Kdy jsou ty třídní schůzky?“ Milena zase vyšilovala kvůli partnerově zprávě: „Co mám dělat? Rex nechce žrát granule.“ A dorazil ji tím, že nutně potřeboval vědět, kam se ukládá domácí pojistka, protože vytopil sousedy...
V naději, že alespoň můj nejmladší synek mě bude „miss you“, koupila jsem mu v přístavu malou plachetnici a lísavě napsala: „Ahoj broučku, mám pro tebe překvapení, napiš mi.“ Po třech dnech přišla odpověď: „To je prima!“
Zrovna jsme hleděli na pláži na opravdu zázračný západ slunce nad mořem, když nám Barbora sdělila, že ten její Magic Greg brzy přijde do Prahy. Dostala za úkol mu hned po návratu z dovolené zamluvit hotel. Těšila se. Ale také my ostatní už jsme měly lepší pocit, protože najednou začala z domova denně chodit hřejivá psaníčka typu: „Už přijeď, bez tebe tu nic nefunguje.“
Milena se chlubila zprávou: „Ne abys moc zhubla, ty moje boubelatá prdelko!“ A dozvěděla se, že manžel koupil pro rodinu nové auto. Barboru sice stále ráno probouzelo sladké pípání psaníček: „Jak ses vyspala, můj přelude, chybíš mi...“
Ovšem i v našich esemeskách už bylo „I miss you“ zakuklené. A vlastně to naše rodinné těšení najednou bylo opravdovější, protože my jsme měly „své jisté“, zatímco Barboru čekalo neznámo. Bála se, co přijde. A tak Milena rozhodila své věštecké karty a ujistila Barboru, že podle znamení osudu bude Anglán ta nejlepší náplast na nešťastný rozvod.
Jenže po návratu od moře Greg telefonoval zoufale Barboře, že ho v Africe okradli. A protože mu prý bývalá žena zablokovala konta v Británii, nemá ani na letenku. Barbora se nabídla, že mu na cestu do Prahy půjčí. Jenže další den jí milenec volal znovu, že suma nestačí a potřebuje na dorovnání svých záležitostí v Tunisu mnohem víc... Prostě pan Ajmisjů alias Magic Greg byl internetový „sňatkový“ podvodník.