5. listopadu 2016

VÁNOČNÍ ČAS S VNOUČATY - napsal Oldřích Krejčí

Už jsou tady! Tak pojďte dál, děti…
Ahoj babičko. A kde máš dědu, toho mýho kamaráda Oldu?
Už tě čeká Toníku. Těší se, jak budete hrát hokej a půjdete bruslit na rybník… ale nejdřív se všichni umyjte! Elenka, Emička, Vojtík i Toníček. Jde se obědvat. Elenko, dnes budeš mít se mnou službu u stolu. Pojď, podávej mi talíře, připrav příbory…
Babi, to řekni Emičce, ta je u nás na práci, já budu doktorka, viď, dědečku…
Ano, Elenko, ale sedmi mi pořádně a jez! A nekoukej pořád kolem, ať ti jídlo nevystydne, babička se s tím vařila, abyste to měli teplé.
Dědečku, musím se na tebe dívat, jsi hezkej, ty si to nevěděl??
Potvůrko.
A já mám zase rád babičku. Viď babičko, já tě mám tak moc a moc rád.
Já vím, Vojtíku. Ty potřebuješ na ten počítač, co si chceš koupit, viď? Kolik ti ještě chybí?
Ještě dva tisíce, babičko. Mám tě tak rád. A děkuju!

Babi, dědo, pojďte si už hrát…
Ale vždyť už hrajeme víc jak hodinu člověče nezlob se, šachy…
  To není vono, pojď jinak… todle je nuda. Slíbil jsi nám rybník. Vždyť jsme na něm bruslili celé odpoledne!
Babi, pomoc, oni jsou neutahání. Já ledva tahám nohy za sebou a ty modřiny ani nepočítám…
Neboj dědečku, my tě neumoříme.
A babičko, když prababička Anička umřela a je v nebíčku, tak to nám taky přinese dárečky jako Ježíšek?
  To víš, že ano, Toníčku, babička nás vidí a myslí na vás…
Dědo, ale já už vim, jak je to s Ježíškem a kdo nosí ty dárečky. A taky vím, proč naši nemůžou mít kluka! Proč Emičko? Protože oni se naši nemaj tak moc rádi. Málo se pusinkujou…
Ne, ne, segra. Jak nene! Já to vim.
Ne, já to vim, babi. Naše maminka nechce mít kluka jako Tomáškova máma.
Proč Elenko?
Protože naše mamka má mnohem menší prsa než teta a nemohla by kluka kojit.
Děti, děti… Víte co, už toho bylo dneska dost! Děda vám přečte jednu pohádku a já už vám přeju dobrou noc.
Dobrou babičko, dobrou. A ty, dědo, vyprávěj o Ježíškovi...
To už známe, já chci bajku o traktorech!
O traktorech?
Bajka musí bejt o zvířátkách, žejo dědo?
Ale nemusí… To vám takhle jednou na poli jezdily dva traktory. Starej a novej…
To byla hezká bajka, dědečku.
Ty jsi taky poslouchala, babičko…?
Jenže když nebude kluk od syna a snachy, vymře náš rod po meči. Vždyť máš Toníka a Vojtu. Utahali mě jak vola, babičko.
Pojď, dáme si to naše dobrý rulandský, ročník 2009.
Na zdraví.
Na zdraví, ty můj dědečku!