17. prosince 2016

20 věcí, které dítěti u pečení cukroví fakt nevysvětlíte - napsala Klára Dvořáková

1. Ze šišojdu už kruh neuděláš.
2. Těsto na linecké nehněteme až do kašičky.
3. Válečkem není třeba do těsta mlátit jako o život.
4. Válíme po celé ploše, ne jen uprostřed.
5. Pokud se formičkou netrefíš, jak jsi zamýšlel, neopakuj to. Trefit se podruhé je ještě těžší.
6. Dírku na zavěšení cukroví na stromeček stačí udělat jen jednu.

7. Nemusí být všechno dinosaurus.
8. Když s vykrojeným tvarem máváš ve vzduchu, poněkud se protáhne nebo se ztratí úplně.
9. Přiloženou šablonu není nutné přitlouci do těsta pěstí – nejde pak odundat.
10. Ne, skutečně, pro vykrajování není to nejlepší místo uprostřed vyváleného těsta.
11. Vajíčkem není třeba potřít i celý plech.
12. Do trouby se stačí podívat okénkem, nemusíš ji otevírat a prát se každých pět vteřin, jestli už to bude.
13. Když vyndáme plech z trouby, je horký.
14. …i cukroví je horké.
15. Na všechno se nemusí dávat cukr v centimetrové vrstvě.
16. Marmeláda patří doprostřed, ne navrch.
17. Ručičky otírej do ubrousku nebo do zástěry, ne o rodiče nebo tričko.
18. Čokoláda je na cukroví, ne na malování vousů.
19. Všechno nemůžeme ochutnat teď, něco musí zbýt na Vánoce.
20. Sentimentální na závěr: Miluju tě, zlatíčko, a klidně sněz úplně všechno, jen ať ti není špatně;)

TVÁ MÁMA


Napsala účastnice kurzu Tvůrčí psaní podle Lustiga Klára Dvořáková
 

Klára publikuje své další povídky na blogu www.ouzasna.cz a básničky na webu www.versotepec.cz.

Líbil se vám příspěvek? Řekněte o něm přátelům a sdílejte jej! Stačí kliknout na ikonku níže.